رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فقط ۴درصد مردم کمتر از حدمطلوب کالری دریافت می‌کنند درحالی که بیش از ۴۰ درصد افراد جامعه بیش از نیاز روزانه کالری دریافت می‌کنند و همین افراد دچار افزایش وزن و چاقی هستند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فقط ۴درصد مردم کمتر از حدمطلوب کالری دریافت می‌کنند درحالی که بیش از ۴۰ درصد افراد جامعه بیش از نیاز روزانه کالری دریافت می‌کنند و همین افراد دچار افزایش وزن و چاقی هستند.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس گفت: در کشور به میزان 4 درصد دریافت کالری روزانه کمتر از حد مطلوب است و اکثر مردم در حد مطلوبی کالری دریافت می کنند.

وی افزود: حتی بیش از 40 درصد مردم کالری دریافتی‌شان بیش از حد مطلوب است و همین افراد دچار افزایش وزن و چاقی هستند و معضل اصلی در کشور نیز دریافت کالری بیش از حد است و نتیجه آن ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند بیماریهای قلبی و عروقی،فشارخون و دیابت است.

رئیس سازمان غذا و دارو  گفت: درحال حاضر مواد غذایی مانند شکر، روغن و نمک در کشور بیش از میزان موردنیاز بدن، بی رویه و به میزان بالا مصرف می شوند. به طور مثال در حال حاضر مصرف نمک در ایران 2.5 برابر میزان مورد نیاز بدن است و همچنین میزان مصرف چربی و شکر در بین ایرانیان بسیار بالاتر از استانداردها است.

وی ادامه داد: میزان دریافت اسید های چرب با ترانس بالا در کشور باید به صفر برسد،درحالی که اسیدهای چرب مورد استفاده در صنایع غذایی کشورمان مانند استفاده از روغن های جامد 20 درصد است.

دیناروند تصریح کرد: در حال حاضر نگرانی کشورمان در حوزه غذا از بابت فقر غذایی نیست، بلکه با مشکل افزایش کالری روبرو هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha