عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت بر مبنای علمی و بین المللی تدوین شده است.

سلامت نیوز: عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت بر مبنای علمی و بین المللی تدوین شده است.

دکتر حسین بابایی در گفت وگو با ایرنا ، تدوین کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت را گامی مهم در رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان ذکر کرد و افزود: کارهای کارشناسی شده و دقیقی توسط کارشناسان فن برای احصا، جمع بندی و گردآوری نهایی کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت انجام گرفته است.

بابایی تصریح کرد: کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت از 15 آبان ماه سال جاری اجرا می شود و این روند به مدت سه ماه ادامه خواهد یافت و موارد و نظرات کارشناسان و متخصصان امر نیز برای رفع اشکالات احتمالی آن جمع آوری خواهد شد.

وی تاکید بر اینکه اجرای هر طرح جدید به طور طبیعی با اشکالاتی مواجه است، ابراز کرد: اجرای این کتاب جدید گام مهم در رفع مشکلات گذشته و ساماندهی در تعرفه های خدمات پزشکی است.

رییس شورای سازمان نظام پزشکی استان زنجان، کاهش اختلاف در درآمدهای گروههای مختلف پزشکی را از مزایای مهم این کتاب عنوان کرد و گفت: واقعی شدن تعرفه های پزشکی نیز از فواید مهم این کتاب جدید است که از ابعاد گوناگون نتایج مفیدی به همراه دارد.

وی یادآوری کرد: توجه ویژه دولت تدبیر و امید و تقویت های صندوق های بیمه ای از راههای گوناگون به ویژه هدفمندی یارانه ها به تحقق این امر مهم کمک فراوانی کرده است.

بابایی افزود: در کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت قیمت ها و ضرایب شامل خدمات درمانی، تشخیصی، کلینیک و پاراکلینیک ها به طور کامل تعیین تکلیف شده است.

وی اظهار کرد: کاهش پرداختی های مردم نیز از مزایای اجرای این کتاب محسوب می شود که در گذشته به دلیل وجود مسائلی هزینه هایی تحمیل می شد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: اجرای کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت به رضایتمندی جامعه پزشکی و مردم منتج خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل ستادهای اجرایی نظارت بر تعرفه ها در سازمان های نظام پزشکی سراسر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این ستاد به موارد و تخلفات خارج از تعرفه های اعلام شده رسیدگی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha