یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تا به حال گزارشی از بیماری ابولا در کشور گزارش نشده و وزارت بهداشت دقت کافی را در این زمینه انجام می‌دهد گفت: اما نمی‌توانیم فکر کنیم که این خطر کشور ما را تهدید نمی‌کند.

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تا به حال گزارشی از بیماری ابولا در کشور گزارش نشده و وزارت بهداشت دقت کافی را در این زمینه انجام می‌دهد گفت: اما نمی‌توانیم فکر کنیم که این خطر کشور ما را تهدید نمی‌کند.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمهیداتی که وزارت بهداشت برای جلوگیری از بیماری ابولا انجام داده گفت: در جریان سفر حجاج به مکه دولت عربستان و وزارت بهداشت این کشور تمهیداتی را اندیشیدند که شانس ابتلا به این بیماری را برای زائران در مراسم حج کم کرده است. چرا که برخی از کشورهای درجه اول که شدت اپیدمی بیماری در آنجا زیاد بوده برنامه‌ای برای سفر حجاج به مکه نداشتند.

وی افزود: حتی اگر مراسم عبادی حج را هم درنظر نگیریم در حال حاضر با تبادلاتی که در سطح جهان وجود دارد نمی‌توانیم فکر کنیم که این خطر کشور ما را تهدید نمی‌کند. در هر شرایطی این احتمال می‌تواند وجود داشته باشد.

نماینده کلیمیان در مجلس با بیان اینکه ایران جزو کشورهای بسیار کم خطر در نظر گرفته می‌شود گفت: میزان مسافرت‌های خارجی به کشور ما زیاد نیست و از سوی دیگر آن منطقه‌ای از دنیا که مرکز شیوع ابولا است از نظر بعد جغرافیایی از کشور ما دور می‌باشد.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ دلیلی برای ایجاد اضطراب در ایران وجود ندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دقت کافی را انجام می‌دهند. حتی اگر کسانی از کشورهای همجوار که این بیماری در آنجا شایع است بخواهند به ایران مراجعه کرده و ویزا بگیرند برنامه‌ای انجام شده که از نظر قرنطینه و پیشگیری اطمینان لازم حاصل شود و بعد به این افراد ویزا تعلق گیرد.

وی تاکید کرد که با توجه به اینکه هیچ گزارشی در این زمینه از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده بنابراین نگرانی در این مورد وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha