رییس سازمان غذا و دارو از آغاز کاهش مجدد قیمت حدود 200 قلم داروی وارداتی خبر داد.

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو از آغاز کاهش مجدد قیمت حدود 200 قلم داروی وارداتی خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح اقدامات انجام شده در جهت ادامه روند کاهش قیمت داروهای وارداتی در نیمه دوم سال، گفت: نتیجه اقداماتی که در این زمینه انجام داده‌ایم در نیمه دوم سال بروز می‌کند.

وی افزود: این داروها که عمدتا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است حدود 200 قلم دارو را شامل می‌شود و عمدتا کاهش قیمت دارند. میانگین کاهش قیمت‌شان هم حدود 28 درصد است.

رییس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به کاهش قیمتی که پیش از این در مورد داروهای وارداتی اتفاق افتاده بود، ادامه داد: این کاهش قیمت دارو تدریجی است، البته در برخی اقلام نیز اتفاق افتاده و به این ترتیب قیمت برخی داروها نصف شده است. اما این کاهش قیمت شامل همه داروها نیست، بلکه داروهای پرمصرفی که عمدتا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است و تعدادشان حدود 200 قلم است، شامل این موضوع می‌شوند.

دیناروند همچنین درباره اصلاح قیمت برخی داروهای تولید داخل نیز گفت: سیاست‌مان آن است که کنترل قیمت را کماکان ادامه دهیم. البته طبق وظیفه قانونی‌مان برای حمایت از صنعت هم اعلام کرده‌ایم هیچ گاه راضی نیستیم صنعت با زیان، دارویی را تولید کند؛ چراکه نتیجه آن می‌شود که کیفیت دارو کاهش یابد یا تولید آن به میزان کافی صورت نگیرد. بنابراین هرجایی که دارویی از نظر قیمت‌گذاری نیازمند اصلاح باشد، حتما قیمت اصلاح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha