شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 124882

باوجود کرم‌های ضد آفتاب و کلاه‌های آفتاب‌گیر هنوز هم اشعه‌ فرابنفش خورشید موجب آفتاب‌سوختگی می‌شوند.

سلامت نیوز: باوجود کرم‌های ضد آفتاب و کلاه‌های آفتاب‌گیر هنوز هم اشعه‌ فرابنفش خورشید موجب آفتاب‌سوختگی می‌شوند.

به گزارش سلامانه، US News به نقل از پزشکی در بیمارستان میدو لندز نیوجرسی به روش‌های اولیه درمان این معضل تابستانی پرداخته است.


اولین نشانه آفتاب‌سوختگی احساس سوزش یا خارش روی پوست است. به‌محض اینکه متوجه این مسئله شدید باید از آفتاب کناره بگیرید. همچنین راه‌های زیر توصیه می‌شود:


حوله سرد و مرطوب را به مدت 10 یا 15 دقیقه روی پوست بگذارید و چند بار در روز این عمل را تکرار کنید.


از مرطوب‌کننده‌ای حاوی آلوئه ورا برای پوست خود استفاده کنید. کرم‌هایی که مواد نفتی دارند گرمای پوست را نگه می‌دارند. همچنین هر محصولی که دارای بنزوکائین یا لیدوکائین است و پوست را اذیت می‌کند از روی پوست پاک کنید. کرم هیدروکورتیزون هم می‌تواند با کاهش التهاب به ترمیم پوست کمک کند.


برای تسکین درد و التهاب آفتاب‌سوختگی از ایپوبروفن استفاده کنید.


خیلی زیاد آب بنوشید.


به تاول‌ها دست نزنید. آن‌ها برای این تشکیل می‌شوند که پوست از لایه زیرین آن التیام یابد. ترکاندن یا کندن آن‌ها این دیوار دفاعی را از بین برده و می‌تواند ریسک عفونت پوستی به همراه داشته باشد.


خوب لباس بپوشید. در زمان التیام پوست آفتاب‌سوخته مطمئن باشید که پوشیدن لباس از مواجه پوست شما با نور خوشید محافظت می‌کند. پارچه‌هایی که بافت متراکم دارند بهتر عمل می‌کنند. بنابراین اگر هم با این لباس‌ها در برابر آفتاب قرار بگیرید نور از آن عبور نمی‌کند.


در موارد حادتر آفتاب‌سوختگی و کم شدن آب بدن که آن را مسمومیت ناشی از آفتاب می‌گویند در صورت مشاهده علائمی مانند درد شدید، تب،؟، تاول شدید، سردرد، سرگیجه، غش، حالت تهوع و استفراغ، باید فوراً اقدام پزشکی را آغاز کنید. همچنین لازم است وجود نشانه‌های؟ عفونت جدی پوستی است نیز بررسی شود که نیازمند مصرف آنتی‌بیوتیک و گاه بستری در بیمارستان است.


آفتاب‌سوختگی نه‌تنها به پوست صدمه می‌زند بلکه سرطان‌زا هم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha