وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آمادگی ایران برای همکاری متقابل کشور اریتره در زمینه همکاری های آموزشی و تحقیقاتی تاکید کرد.

"کامران باقری لنکرانی" در دیدار با "برهان ابرهه " وزیر دارایی کشور اریتره با اشاره به وجود 117 مرکز تحقیقاتی در ایران، گفت: برای همکاری آموزشی با کشور اریتره باید فعالیت های تحقیقاتی را با تمرکز بر نیازهای اریتره تعریف کنیم.
وی با اشاره به شبکه قوه بهداشت و وجود 18هزار خانه بهداشت در ایران، گفت: ایران در 30 سال اخیر علاوه بر رشد شاخص های بهداشتی مانند کاهش مرگ کودکان زیر یک سال و کاهش مرگ مادران، در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نیز پیشرفت هایی داشته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت :در حال حاضر بیش از 95 درصد داروی مصرفی و 60 درصد مواد اولیه دارویی در داخل کشور ساخته می شود و ساخت داروهای بیوتکنولوژی مانند "اینترفرون آلفا و بتا" را در دست ساخت داریم.
"باقری لنکرانی" گفت: در زمینه تجهیزات پزشکی نیز در حال تولید دستگاه هایی چون سیستم مانیتورینگ "آی سی یو" هستیم که برخی از این دستگاهها به کشورهای اروپایی نیز صادر می شود.
"برهان ابرهه " وزیر دارایی کشور اریتره نیز در این دیدار گفت: ما خواستار همکاری ایران برای ایجاد نخستین مرکز تحقیقات در اریتره و همکاری های دارویی هستی.
وی افزود: آموزش و تحقیقات دو استراتژی دولت اریتره است و در حال حاضر دانشگاهی در این کشور تاسیس شده است و تصمیم داریم آموزش را تا سطح تخصص در آن دانشگاه ارتقاء دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha