پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12496

بسیاری از شهروندان ماكارونی را به عنوان جایگزینی مناسب برای این دو ماده غذایی انتخاب كرده‌‌اند

با اینكه پیش از این ماكارونی‌ به عنوان غذا‌یی پرخاصیت تلقی نمی‌شد، این روز‌ها انواع غنی شده، این ماده غذایی را هم در فهرست خوردنی‌های مناسب قرار داده است.

البته از طریق اضافه‌كردن سس‌های مغذی نیز می‌توان انواع ارزان‌تر آن‌را در سبد مصرف جای داد و از صرفه‌جویی اقتصادی آن  بهره‌مند شد. برای نمونه در مایع ماكارونی می‌توان از انواع سبزی‌ها مانند فلفل‌دلمه‌ای، كلم‌بروكلی و هویج استفاده كرد.

یكی از مهم‌ترین نكات پخت ماكارونی كه منجر به صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود، حرارت دادن بیشتر ماكارونی پیش از آبكش كردن است.

با نرم شدن ماكارونی جذب كربوهیدرات‌ها به عنوان یكی از مهم‌ترین اجزای آن سریع‌تر و آسان‌تر صورت می‌گیرد.

این غذا به وسیله اضافه كردن روغن مایع یا روغن زیتون به مایه ماكارونی، بعد از آبكش كردن نیازی به روغن مجدد ندارد. فقط اندكی روغن برای تفت مایه آن كفایت می‌كند.

دركنار ماكارونی سعی كنید از ماست و دوغ كم‌چرب و بدون گاز استفاده كنید زیرا به هضم پروتئین و كربوهیدرات‌های غذا كمك می‌كند.

برای آشتی دادن كودكان با غذا نیز می‌توان از این ماده غذایی سریع و آسان استفاده كرد. برخی از بچه‌ها تخم‌مرغ و  انواع سبزی‌ها را دوست ندارند.

در این مورد می‌توان از علاقه آنها به ماكارونی سود جست و  با اضافه كردن این مواد به ماكارونی كم كم آنها را به خوردن  سبزی‌ها و تخم مرغ ‌ عادت داد.

البته این موضوع را نباید از یاد برد كه اصولا ماكارونی غذای سنگینی است كه برخی از كودكان پس از صرف آن به دل درد دچار می‌شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha