یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 124964

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به معضل کمبود ویتامین "دی" در کشور از آغاز روند توزیع مکمل‌های این ویتامین در مدارس دخترانه مناطقی که شیوع کمبود این ویتامین در آنها بالاست، خبر داد.

سلامت نیوز: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به معضل کمبود ویتامین "دی" در کشور از آغاز روند توزیع مکمل‌های این ویتامین در مدارس دخترانه مناطقی که شیوع کمبود این ویتامین در آنها بالاست، خبر داد.

دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، کمبود ویتامین "دی" را یکی از مشکلات عمده کشور خواند و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده درصد بالایی از مردم دچار کمبود ویتامین "دی" هستند.

وی افزود: یکی از راهکارهای پیشگیری و کنترل کمبود ویتامین "دی"، غنی سازی مواد غذایی با این ویتامین دی است و باید از این طریق ویتامین "دی" را به مردم برسانیم.

عبداللهی ادامه داد: همچنین با برنامه مکمل یاری، توزیع مکمل ویتامین "دی" برای گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور از دیگر راهکارهایی است که امسال در دست اجراست.

وی در توضیح این مبحث گفت: با تامین مکمل‌های ویتامین "دی"، امسال توزیع مکمل در دبیرستان‌های دخترانه شروع می‌شود. این مکمل‌ها برای 30 دانشگاه علوم پزشکی تهیه و خریداری شده است. دستورالعمل توزیع آن نیز تهیه و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وی، تفاهم نامه مشترکی میان وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش تنظیم شده و با همکاری آموزش و پرورش مکمل‌های ویتامین‌ "دی" به صورت مکمل 50هزار واحدی در مدارس توزیع می‌شود. به این ترتیب در مدت 9 ماه تحصیلی، ماهانه یک مکمل در مدارس تحت پوشش دانشگاه‌هایی که شیوع کمبود این ویتامین در آنها بالاست، توزیع می‌شود.

عبداللهی گفت: این برنامه امسال آغاز شروع شده و در سال‌های آینده با حمایت و تامین اعتبارات باید به کل کشور گسترش یابد. این مبحث یک راهکار فوری و کوتاه مدت حل مشکل کمبود ویتامین "دی» در دبیرستان‌های دخترانه و همچنین پسرانه است. البته در کنار این مبحث باید برنامه‌های غنی‌سازی نیز راه افتد و از طریق غنی‌سازی مواد غذایی عمده مانند شیر و نان ویتامین دی را به مردم برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha