رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور درباره تعیین تکلیف اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: اعضای شورای عالی نظام پرستاری در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار تشکیل ستاد پیگیری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی شدند.

قانون تعرفه‌گذاری چه زمانی اجرا می شود

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور درباره تعیین تکلیف اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: اعضای شورای عالی نظام پرستاری در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار تشکیل ستاد پیگیری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی شدند.
یعقوب جعفری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: جلسه هیأت رئیسه شورای عالی نظام پرستاری با معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص بحث و گفتگو برای حل مسائل و مشکلات پرستاری برگزار شد و نقطه نظرات طرفین هم ارائه شد، اما منتج به یک مصوبه نهایی نشد.
رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور ادامه داد: در واقع با معاونت درمان وزارت بهداشت جلسه ای برگزار شد و در نهایت جامعه پرستاری نامه ای را به وزیر بهداشت ارسال کردند که موارد مطروح در جلسه نیز در این نامه درج شده است. امیدواریم که موارد مطروحه در این نامه منتج به مصوبه شود و در نهایت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت پایلوت اجرا شود.
وی با بیان اینکه جامعه پرستاری منتظر پاسخ وزیر بهداشت به نامه مذکور هستند و امیدواریم تا روز دوشنبه پاسخ نامه داده شود، تأکید کرد: اعضای شورای عالی نظام پرستاری در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار تشکیل ستاد پیگیری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی شدند.
جعفری خاطرنشان کرد: پرستاران خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت پایلوت در یکی از بیمارستان های هر استان هستند.

لازم به ذکر است هفت سال پیش در ششم تیر سال 1386 قانون تعرفه گذاری خدمات با رای قاطع نمایندگان به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید و قرار بود در عرض شش ماه آیین نامه این قانون توسط وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان رفاه پرستاری تهیه شود. تمام اقدامات کارشناسی لازم انجام شده و بیش از 57 خدمت پرستاری شناسایی و دسته بندی شد. اما پس از گذشت این سال ها هنوز این قانون اجرا نشده است و پرستاران منتظر هستند تا وعده وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید برای اجرای این قانون عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha