یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 124977

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد شمار موارد ابتلا به بیماری مهلک ابولا در 8 کشور قربانی آن از 10 هزار نفر گذشته و شمار تلفات آن نیز به مرز پنج هزار نفر نزدیک شده است.

شمار مبتلایان ابولا از 10 هزار نفر گذشت

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد شمار موارد ابتلا به بیماری مهلک ابولا در 8 کشور قربانی آن از 10 هزار نفر گذشته و شمار تلفات آن نیز به مرز پنج هزار نفر نزدیک شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپانیولی افه، سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه روز شنبه خود تایید کرد که از مجموع 10 هزار و 141 فرد مبتلا به بیماری ابولا، تعداد 4 هزار و 922 تن جان خود را از دست داده اند.

این سازمان همچنین گفت که دو کشور آفریقایی نیجریه و سنگال از چنگ ابولا رها شده اند و این کشورها را از نظر این بیماری، پاک اعلام می کند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر، تعداد چهار هزار و 655 بیمار مبتلا به ابولا در لیبریا، سه هزار و 896 نفر در سیرالئون، یکهزار و 553 نفر در گینه، 20 نفر در نیجریه، چهار نفر در امریکا و یک نفر در هر یک از کشورهای سنگال، اسپانیا و مالی بسر می برند.

دوره زمانی تعیین شده برای اعلام پاک بودن هر کشور از بیماری ابولا، مدت 21 روز از سوی سازمان جهانی بهداشت تعیین شده و با توجه به اینکه طی 42 روز گذشته موردی از ابتلای جدید به این بیماری در نیجریه و سنگال پیدا نشده است، این سازمان، آنها را پاک معرفی کرد.

سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان ساخت که در طول هفت ماه شیوع بیماری ابولا، تاکنون 450 تن از کارکنان بهداشتی به آن مبتلا شده اند که 228 مورد در لیبریا، 127 تن در سیرالئون، 80 مورد در گینه، سه نفر در امریکا و یکی در اسپانیا بوده است.

به گفته این سازمان، بیش از نیمی از این افراد - 244 نفر- بر اثر سرایت ویروس ابولا جان خود را از دست داده اند.

در همین حال، در پی انتشار خبر کشف یک بیمار مبتلا به ابولا در شهر نیویورک که موجب وحشت مردم این شهر پرجمعیت شد، باراک اوباما رییس جمهوری امریکا روز شنبه از همگان خواست از روی دانش و نه از روی ترس به رویارویی با این ویروس مهلک برخیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha