این جمله را هیچ گاه فراموش نکنید " زندگی ما بدون کربوهیدرات ها امکان ناپذیر است". حتی اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که می خواهید وزنتان را کاهش دهید بهتر است از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنید، زیرا این نوع رژیم نه تنها احتمال حملات قلبی را کاهش می دهد بلکه از رژیم های کم چرب بسیار مؤثرتر است.

7 کربوهیدراتی که برای داشتن زندگی سالم ضروری هستند

سلامت نیوز: این جمله را هیچ گاه فراموش نکنید " زندگی ما بدون کربوهیدرات ها امکان ناپذیر است". حتی اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که می خواهید وزنتان را کاهش دهید بهتر است از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنید، زیرا این نوع رژیم نه تنها احتمال حملات قلبی را کاهش می دهد بلکه از رژیم های کم چرب بسیار مؤثرتر است.

به گزارش سلامت نیوز، شفقنا زندگی نوشت: به گفته کارشناسان تغذیه بدن ما هم برای تنظیم سازکارش و هم برای ثبات حالات روحی به کربوهیدرات ها نیازمند است. علی رغم تمام فوایدی که کربوهیدرات ها برای بدن دارند، بسیاری از مردم گمان می کنند مصرف این ماده غذایی موجب چاقی آنها می شود. برای بر هم زدن این تصور غلط در گزارش زیر از هفت کربوهیدراتی می گوییم که حتی زیاده روی در خوردن آنها مشکلی ایجاد نمی کند:

لوبیا

لوبیا قرمز، سفید، چشم بلبلی و هر نوع دیگر از لوبیا که سرشار از فیبر است و تنها مقدار محدودی شکر دارد برای سلامتی مفید است. به عنوان مثال یک دانه لوبیا قرمز 7 گرم کربوهیدارت دارد که 2 گرم آن فیبر است. علاوه بر این ها لوبیا یک منبع خوب برای تأمین پروتئین بدن است، هم چنین تحقیقات ثابت کرده اند کسانی که از لوبیا در رژیم غذاییشان استفاده می کنند لاغر از سایرین هستند.

کدو مسمایی

این خوراکی که از دسته سبزیجات قرار دارد، مانند لوبیا بسیار کم شکر و دارای فیبر زیاد است. یک عدد کدو مسمایی پخته دارای 22 گرم کربوهیدرات که بیشتر از 6 گرم آن را فیبر تشکیل می دهد. علاوه بر این وجود آنتی اکسیدان در این نوع از کدو از ابتلا به بسیاری بیماری ها مانند سرطان و آزایمر پیشگیری می کند.

بلغور جو

بلغور جو دوسر، غله ای رژیمی است که سلطان فیبر غلات محسوب می شود و سرشار از آنتی اکسیدان است. مصرف یک فنجان از این خوراکی علاوه بر اینکه انرژی بدن را در طول روز تأمین می کند موجب حفظ سلامت قلب می شود. هم چنین به دلیل کلسترول پایینی که دارد به کنترل وزن انسان کمک شایانی می کند. فقط به یاد داشته باشید آن را همراه با مواد شیرین نخورید.

ذرت بو داده

ذرت بو داده یک دانه گیاهی کامل با خواص بیشمار است، اگر نوع کم چرب و کم نمک آن را انتخاب کنید در واقع یک میان وعده سالم خواهید داشت. میان وعده که یک کاسه کوچک آن 6 گرم کربوهیدرات و فیبر دارد و تنها 31 گرم آن کالری است. علاوه بر این باید بدانید که میزان آهن موجود در ذرت بو داده حتی بیشتر از اسفناج است.

سیب زمینی شیرین

همه سیب زمینی ها منبع غذایی سرشار از فیبر هستند، اما سیب زمینی شیرین به دلیل رنگی که دارد از وجود کاروتنوئیدها نیز بهره می برد، ماده ای سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. هم چنین این نوع از سیب زمینی ویتامین C، پرتئین و پتاسیم را در بدن افزایش می دهند.

موز

قدرت طبیعی که در موز وجود دارد آن را تبدیل به یکی از منابع اصلی تغذیه ورزش کاران است. این میوه انرژی زا به دلیل کم شکر بودن، داشتن فیبر فراوان، ویتامین B6 و بیش از 100 ماده مفیدی دیگری که در آن وجود دارد نقش ها و عملکردهای متفاوتی در ارتقا سلامت جسمانی انسان دارد.

انواع توت ها

همه توت ها فارغ از نوعشان نه تنها سرشار فیبر هستند بلکه منبعی غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها نیز هستند. به عنوان مثال یک فتجان کوچک زغال اخته 84 گرم کالری دارد، علاوه بر همه این ها توت های خوشرنگ و خوش طعم از زوال قوای شناختی انسان نیز جلوگیری می کنند.

منبع huffingtonpost


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha