عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود 15 هزار کارتن خواب در پایتخت گفت: ساماندهی کارتن خواب های شهر تهران ضرورت دارد، البته شورای شهر از این فعالیت شهرداری استقبال کرده و موافق ساماندهی این افراد است اما نباید با کارتن خواب ها برخوردهای خشن صورت گیرد و در طول فعالیت گرمخانه ها می بایست برنامه های آموزشی انجام شود.

سلامت نیوز: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود 15 هزار کارتن خواب در پایتخت گفت: ساماندهی کارتن خواب های شهر تهران ضرورت دارد، البته شورای شهر از این فعالیت شهرداری استقبال کرده و موافق ساماندهی این افراد است اما نباید با کارتن خواب ها برخوردهای خشن صورت گیرد و در طول فعالیت گرمخانه ها می بایست برنامه های آموزشی انجام شود.

غلامرضا انصاری در گفت و گو با پانا، با اشاره به وجود 15 هزار کارتن خواب در پایتخت و افزایش تعداد این افراد اظهار داشت: باید گفت بخشی از فعالیت همه واحدهای شهری که در حوزه اجرایی و واگذاری خدمات توسط دولت برنامه دارند، مربوط به ساماندهی کارتن خواب هاست که سازمان ها در قبال اجرای آن از اعتبارات دولتی استفاده می کنند.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث اجتماعی برای ساماندهی کارتن خواب ها ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی، مجموعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، نهادهای عمومی همچون کمیته امداد، بنیاد شهید، وزارت ورزش و جوانان معاونت زنان ریاست جمهوری و چندین سازمان دیگر اقداماتی انجام می دهند و گاها برنامه هایشان در حوزه اجتماعی باهم همپوشانی دارد و آنگونه که باید به صورت اثرگذار انجام نمی شود.
معضل کارتن خواب باید ریشه ای حل شود
وی افزود: در بحث وضعیت کارتن خواب ها که یک آسیب اجتماعی است، معتقدیم که باید پیشگیری مقدم بر درمان باشد و می بایست جلوی این آسیب با انجام اقدامات جدی گرفته شود، البته ساماندهی مقطعی کارتن خواب ها توسط شهرداری به عنوان مسکن کار خوبی است اما این معضل باید به صورت ریشه ای حل شود و با یکپارچه سازی مدیریت شهری کارها را باید سامان داد.
انصاری اضافه کرد: در واقع ساماندهی کارتن خواب ها وظیفه سازمان بهزیستی است که باید کار را انجام دهد اما به دلیل مشکل مدیریتی و کمبود اعتبار تا کنون اقدامات جدی انجام نشده و اگرهم انجام شده به صورت کم مقطعی بوده است.
نباید با کارتن خواب ها برخوردهای خشن شود
عضو شورای اسلامی شهر تهران به وضعیت کارتن خواب های پایتخت با توجه به آغاز فصل پاییز و سردی هوا اشاره کرد و درخصوص ورود شورا به موضوع ساماندهی کارتن خواب های شهر تهران توضیح داد: شورای شهر از این فعالیت شهرداری استقبال کرده و موافق ساماندهی این افراد است اما نباید با کارتن خواب ها برخوردهای خشن صورت گیرد و در طول فعالیت گرمخانه ها می بایست برنامه های آموزشی انجام شود.
ضرورت انجام برنامه جامع برای ساماندهی کارتن خواب ها
وی بر ضرورت انجام برنامه جامع برای ساماندهی کارتن خواب ها تأکید کرد و گفت: در واقع باید اقدامات جامعی در رابطه با اقامت کوتاه مدت، محل خواب و خوراک این افراد تهیه و اجرا شود. البته پیش از این با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران صحبت هایی در رابطه با کارتن خواب ها شده و ما خواستار اجرای برنامه کامل تری در این راستا هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha