مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت از هولوگرام‌دار كردن یك میلیون و 500 هزار وسیله دندانپزشكی در كشور خبر داد و گفت: در سال جاری 120 گونه از تجهیزات پزشكی باید تاییدیه استاندارد CE دریافت كنند كه بیش از 65 درصد این هدف تحقق یافته است.

 دكتر مسایلی در مراسم افتتاح آزمایشگاه مرجع مواد دندانی در دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: قانون تدوین استاندارد از وظایف وزارت بهداشت است كه تاكنون در زمینه مواد و تجهیزات دندانپزشكی كاری صورت نگرفته بود.

وی گفت: برای تدوین استانداردها باید از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها استفاده شود كه دانشكده‌های داندانپزشكی اقبال خوبی نسبت به این امر نشان دادند. به این ترتیب در قدم اول پنج استاندارد مواد دندانی ظرف یك سال تدوین شد و تدوین استاندارد پنج مواد دیگر در دستور كار است.

به گفته دكتر مسایلی، با فعالیت چهارصد و 50 تولید كننده وسیله پزشكی در كشور، پانصد و 50 محصول نهایی تولید می‌شود كه طبق قانون برنامه چهارم، وزارت بهداشت باید در سال جاری 30 درصد مصارف ارزی‌اش صادرات داشته باشد كه این امر ممكن نیست مگر آن كه استانداردسازی لازم صورت گیرد.

مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت افزود: در مجموع در زمینه ارتقای كیفیت مواد و تجهیزات پزشكی جهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه می‌كنیم.

دكتر مسایلی با بیان این كه برابر قانون، تمام تولید كنندگان و وارد كنندگان مواد و تجهیزات پزشكی باید از حداقل استانداردها برخوردار باشند گفت: قاچاق تجهیزات پزشكی سال‌های سال است كه گریبانگیر نظام بهداشت و درمان است. بر اساس دستورالعمل مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشكی، تمام شركت‌های تجهیزات پزشكی شناسنامه‌دار شده‌اند. همچنین یك میلیون و 500 هزار وسیله دندانپزشكی در كشور هولوگرام‌دار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت با بیان این كه تدوین استانداردها موضوع مهمی است كه باید به آن پرداخته شود افزود: در قالب چشم انداز بیست ساله، در بحث ایزو باید ایزو 17025 ممیزی شده باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha