دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران از اجرای طرح یکروزه و رایگان فیشورسیلنت تراپی کودکان تهرانی در آذرماه سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران از اجرای طرح یکروزه و رایگان فیشورسیلنت تراپی کودکان تهرانی در آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر کیوان ساعتی روز یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت برگزاری چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران اظهار کرد: این طرح با همکاری بسیج جامعه دندانپزشکی و انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران اجرا می شود و طی آن دندان های هزار نفر از کودکان شش تا 12ساله تحت عمل فیشورسیلنت تراپی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان های کودکان اجرا می شود، افزود: کودکانی که کمتر از چهار سال از رشد دندان های دائمی آنها گذشته می توانند در این طرح شرکت کنند.

فیشورسیلنت تراپی روشی است که طی آن شیارهای دندان های دائمی تازه روئیده با مواد خاصی پوشانده می شود. این روش برای کودکان استفاده می شود چراکه آنها روش صحیح مسواک زدن را نمی دانند و ممکن است به تدریج دچار پوسیدگی دندانی شوند.

ساعتی کمبود فلوراید در آب آشامیدنی را یکی از عوامل پوسیدگی دندان ها عنوان کرد و افزود: طبق تحقیقی که در استان کرمانشاه صورت گرفته، میزان فلوراید موجود در آب آشامیدنی این استان حدود هشت تا یک دهم PPM بوده است این درحالی است که حد استاندارد آن یک PPM است.

وی با بیان اینکه شاخص سلامت دندان میزان پوسیدگی، ترمیم و دندان های کشیده است، افزود: این تحقیق همچنین نشان می دهد که میزان این شاخص به طور متوسط در این استان حدود 4 دندان بوده است که یکی از دلایل آن می تواند کمبود فلوراید آب آشامیدنی باشد.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران گفت: دندانپزشکی جامعه نگر بر اساس آموزه های اجتماعی، بهداشت، پژوهش، افزایش دانش دندانپزشکان و آشنایی آنها با ابزار و لوازم پیشرفته دندانپزشکی از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

به گفته ساعتی؛ تعداد 146 مقاله به این کنگره ارسال شده است که از تعداد مقالات پذیرفته شده، 73 مقاله به صورت سخنرانی و 50 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.

همچنین 12 پنل و هفت کارگاه آموزشی با موضوعاتی همچون حذف فواصل نازیبای بین دندانی، بایدها و نبایدهای آفرینش لبخند، چالش فلسفه و تکنولوژی، مقایسه هزینه اثربخشی پیشگیری از پوسیدگی در برابر ترمیم، بررسی نقش دندانپزشکان در حوزه خدمات ترمیمی، ملاحظات زیبایی در جراحی و آموزش قالب گیری ایمپلنت در این کنگره برگزار می شود.

ساعتی برپایی نمایشگاهی از لوازم و تجهیزات دندانپزشکی با حضور 100 شرکت فعال در این حوزه را از دیگر برنامه های جانبی این کنگره عنوان کرد. علاوه براین یک مسابقه دانشجویی با حضور دانشجویان رشته های مختلف دندانپزشکی از سراسر کشور در جریان این کنگره برگزار می شود و در پایان این مسابقه به سه گروه برتر شرکت کننده جوایزی اهدا می شود.

چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با حضور بیش از 1500 نفر از متخصصان رشته های مختلف دندانپزشکی سراسر کشور از 20 تا 22 آبان ماه در هتل المپیک برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha