یادمان باشد بیشتر خانه خرابی ها و مشکلات رضایتمندی زناشویی از ارتباط نادرست نشات می گیرد؛ وقتی زن و شوهر ندانند چگونه باید ارتباط درست و موثر برقرار کنند و چگونه به یکدیگر عشق بورزند، به جای اینکه محبت و عشق را در آغوش یکدیگر درک کنند به بیرون پناه برده و از خانه و خانواده خود منزجر می شوند.

برای داشتن رابطه زناشویی پر از عشق به این نکات توجه کنید

سلامت نیوز: یادمان باشد بیشتر خانه خرابی ها و مشکلات رضایتمندی زناشویی از ارتباط نادرست نشات می گیرد؛ وقتی زن و شوهر ندانند چگونه باید ارتباط درست و موثر برقرار کنند و چگونه به یکدیگر عشق بورزند، به جای اینکه محبت و عشق را در آغوش یکدیگر درک کنند به بیرون پناه برده و از خانه و خانواده خود منزجر می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله آرامش برتر،رضایت زناشویی؛احساسات عینی از خشنودی،رضایت و لذات تجربه شده توسط زن یا شوهر است که همه ابعاد زندگی را تحت الشعاع قرار می دهد.رضایت یک خصوصیت فردی برای زن و شوهر محسوب می شود.
عوامل گوناگونی به عنوان مولفه های موثر بر رضایتمندی زناشویی شناسایی شده اند که برخی عبارتند از:
1-    سن ازدواج
2-    مدت زمان ازدواج
3-    فرزندان
4-    تناسب تحصیلات
5-    مسائل مالی
6-    مسائل جنسی
7-    اقوام و آشنایان
8-    اعتقادات مذهبی
9-    ویژگی های شخصیتی
10-    توانایی درک همسر
11-    مهارت های ارتباطی
12-    چگونگی گذراندن اوقات فراغت
13-    تعهد
رضایتمندی زناشویی با توجه به نظر اکثریت روانشناسان دنیا بر این مولفه ها قرار دارد که یکی از آنها نیاز جنسی در روابط زناشویی است.
بنابراین برای داشتن یک زندگی رضایتمند باید کلیه مولفه ها را با دقت در نظر گرفته و هر یک را در جای خود در روابط لحاظ داشت تا به خشنودی و رضایتمندی درونی رسید. همانطور که می دانیم،نیاز جنسی به صورت غریزی در وجود آدمیان وجود دارد و خداوند زن و مرد را خلق کرد تا توسط یکدیگر به آرامش برسند و این آرامش پایه گذار خانواده ای سالم می باشد؛ خانواده ای که بنیادی ترین رکن درجامعه است.
چگونگی برآمدن نیاز جنسی توسط ازدواج صورت می گیرد که هر یک از زوجین، مرد و زن در برآوردن آن نقش داشته و سهیم هستند.

در این مطلب به روابط عاطفی در مسائل زناشویی پرداخته و آن را مورد بررسی قرار می دهیم.
همسران برای داشتن رابطه ای پر از عشق موارد ذیل را تا حد امکان رعایت فرمایند:
- گاهی با حرف ها و رفتار خود به من بگو که دوستم داری، بر این تصور نباش که من خودم این را می دانم.
- اگر کاری را شایسته انجام می دهم مرا تشویق کن.
-اگر در کاری ناتوانم و شکست می خورم بی اعتبارم مکن.اطمینان خاطر ببخش.
-همه آنچه که برایت انجام می دهم بدیهی مشمار.تقویت مثبت و قدردانی، به تکرار آن کارها منجر می شود.
-هرگاه دلتنگی،تنها هستی یا دچار سوء تفاهم شدی صادقانه آن را بیان کن. اگر بدانم که در من قدرت آرامش بخشیدن به تو وجود دارد،انرژی می گیرم.
-همیشه احساسات خود را با واژه ها بیان کن زیرا احساسات بدون کمک واژه ها ممکن است ویرانگر باشد. به خاطر داشته باش با آنکه دوستت دارم ولی همیشه نمی توانم اندیشه تو را بخوانم.
-افکار و احساسات سرورآور خود را بیان کن تا به پیوند ما نیرو ببخشد.
-هنگامی که به من پاسخ می گویی احساس رضایتی خاص پیدا می کنم و اعتقاد پیدا می کنم که تو مرا می فهمی و می بینی.
-بدون هیچ پیشداوری و تصویر پیش ساخته به حرف هایم گوش کن.
-دست هایم را بگیر.جسم من با ارتباط کلامی ومهرآمیز تو دوباره جان می گیرد.
-خلوت و سکوت مرا محترم بشمار.
-بگذار دیگران نیز بدانند که تو قدر مرا می دانی.
-تایید عشق ما در حضور دیگران به من احساس غرور می دهد و خود را خاص تصور می کنم.

یادمان باشد بیشتر خانه خرابی ها و مشکلات رضایتمندی زناشویی از ارتباط نادرست نشات می گیرد؛ وقتی زن و شوهر ندانند چگونه باید ارتباط درست و موثر برقرار کنند و چگونه به یکدیگر عشق بورزند، به جای اینکه محبت و عشق را در آغوش یکدیگر درک کنند به بیرون پناه برده و از خانه و خانواده خود منزجر می شوند.
اینجاست که کدورت ها و اعصاب خردی ها، قرص اعصبا خوردن ها و داد و بیدادها شکل می گیرد. رابطه جنسی نیز ضعیف و ضعیف تر می شود و بند استحکام ازدواج، هر روز پوسیده تر. به همین سادگی می توانید در روابط عاطفی تان تحول ایجاد کنید! مواردی که ذکر شد احساسات زن و شوهر را توامان بیان کرده و هریک را به داشتن رابطه ای مثبت سوق می دهد.
یادمان باشد مهمترین نیازهای احساسی و عاطفی از دیدگان زنان،«اقدام»،«درک» و «حمایت و مراقبت» است و از دیدگان مردان پذیرش، اعتماد و قدردانی است.
بیایید در خلوت مان به این نکات دقت کنیم. اگر در نقش شوهر هستیم، احترام به همسر را فراموش نکنیم.یادمان باشد ادب و احترام، مهرمان را صدچندان در دل همسرمان می اندازد.او را درک کنیم، او را بفهمیم و او را در نظر بگیریم. اگر او خسته است اجازه دهیم تا خستگی اش را از بدن بیرون کند و آرام شود.
از او مراقبت و حمایت کنیم. در مواقع سختی زندگی او را تنها نگذاریم و همراهش باشیم.
یادمان باشد که اگر موفق ترین گزینه را در انتخاب همسر داشته باشیم ولی نتوانیم نیازهای عاطفی و روحی او را برآورده کنیم هم زن و هم شوهر در بیشتر ابعاد زندگی مشترکشان دچار سرخوردگی شده وسردی و خلاء عاطفی را میانشان بوجود می آورد. سردی ای که به یک ارتباط غلط در روابط جنسی مبدل شده و آشیانه گرم را که کانون رشد و تعالی انسانی است،نابود می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha