یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 125032

محققان امریکایی-انگلیسی می‌گویند: 2.8 میلیارد نفر در سراسر دنیا از بیماری‌هایی رنج می‌برند که عامل آن‌ها آلودگی‌های خانگی است.

سلامت نیوز: محققان امریکایی-انگلیسی می‌گویند: 2.8 میلیارد نفر در سراسر دنیا از بیماری‌هایی رنج می‌برند که عامل آن‌ها آلودگی‌های خانگی است.

به گزارش سلامانه و به نقل از تاپ‌سانته، آلودگی هوای داخل خانه از عوامل مهم دخیل در مرگ زودهنگام است. طبق نتایج تحقیقاتی که مشروح آن در مجله لانست منتشرشده است، آلودگی هوای داخل خانه عامل ابتلای یک‌سوم مردم جهان به بیماری‌های حاد است.

در سال 2012 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: سالانه 4.3 میلیون نفر در اثر این نوع آلودگی جان می‌دهند. متخصصان می‌گویند، آلودگی هوای داخل خانه عامل ابتلا به بیماری‌هایی نظیر عفونت‌های تنفسی، برونشیت حاد، آسم، سرطان ریه، بینی و حلق است. زنان و کودکان که قربانیان اصلی این آلودگی‌اند بیشتر در کشورهایی ساکن‌اند که یا از سطح درآمد پایین‌تری برخوردارند یا از دستگاه‌های تهویه هوای نامطلوب استفاده می‌کنند.

محققان می‌گویند تنها راه پیشگیری از آلودگی هوای داخل خانه استفاده از سوخت‌های پاکیزه و کنار گذاشتن روش‌های سنتی پخت غذا یا گرم کردن خانه است. متأسفانه تا زمانی که جامعه بین‌الملل به اهمیت و وخامت ماجرا پی نبرد، کاری از پیش نخواهد رفت و مشکل زمانی حل‌شدنی است که عملی هماهنگ و منسجم در سراسر دنیا شکل بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha