عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اسید پاشی های اخیر در اصفهان گفت: مجازات اسید پاشی در جامعه بازدارنده نیست.

سلامت نیوز: عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اسید پاشی های اخیر در اصفهان گفت: مجازات اسید پاشی در جامعه بازدارنده نیست.

عباس صلاحی در گفت وگو با پانا  در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اسید پاشی های اخیر در اصفهان ، قوانین خاصی برای این جرایم وجود ندارد، گفت: قوانین خاصی به عنوان قصاص برای جرائم اسید پاشی وجود ندارد، ولی یکسری حرکات خلاف جامعه صورت می گیرد که اذهان عمومی را جریحه دار می کند و باعث رعب و وحشت در جامعه می شود.

وی به جرایم اخیر در اصفهان اشاره کرد و افزود: درباره چنین جرم هایی از جمله اسید پاشی قوه قضاییه باید به شدت به دنبال اجرای قوانین برای قصاص مجرمان باشد، زیرا اجرا نکردن قانون درباره این دسته از جرایم سبب آسیب دیدن جامعه می شود.

این عضو کمیسون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بعضی از عفو هایی که در این گونه جرایم در جامعه صورت می گیرد، عکس العملی معکوس دارد، گفت: قوه قضائیه باید اشد مجازات را برای این جرایم در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: برخی از این اسید پاشی ها به دلایل شخصی میان افراد صورت گرفته و نباید چنین چیزی باشد که هر فردی در جامعه دنبال اجرای حکم هایی خودسرانه باشد.

صلاحی با توجه به اینکه در جوامع پیشرفته برای همه وسایل و ابزار کد رهگیری ایجاد می شود گفت: افرادی که در امر تولید و توزیع این مواد مضر و هم کسانی که مرتکب خطا شده اند، مجازات های شدیدی در نظر گرفته شود و برای ایجاد آرامش در جامعه مسئولین ذیربط از جمله قوه قضائیه و دادگستری و نیروی انتظامی و دیگر نهادها نسبت به این موضع ورود کنند و خاطیان را مجازات کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha