یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 125040

محققان موسسه سالک آمریکا با استفاده از ترکیبات مشتق شده از ویتامین D موفق به ساخت دارویی شده اند که سرطان لوزالمعده را درمان می کند.

سلامت نیوز: محققان موسسه سالک آمریکا با استفاده از ترکیبات مشتق شده از ویتامین D موفق به ساخت دارویی شده اند که سرطان لوزالمعده را درمان می کند.

به گزارش ایرنا از ساینس، این داروی مشتق شده از ترکیبات ویتامین D، بافت های مهاجمی به نام فیبروز را هدف قرار می دهد و از شکل گیری تومور جلوگیری می کند.

این دارو در مدل انسانی نیز آزمایش شده و نتیجه موفقیت آمیز گزارش شده است و دانشمندان در تلاشند که آن را به گونه ای توسعه دهند که برای درمان سرطان کبد و کلیه نیز قابل استفاده باشد.

سرطان پانکراس یکی از کشنده ترین انواع سرطان است. تومورهای پانکراس در مقابل انواع دارو بسیار مقاوم هستند و درمان آن بسیار دشوار است. بسیاری از چهره های شناخته شده از جمله استیو جابز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. بر اساس موسسه ملی سرطان آمریکا، سالانه حدود 46 هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا می شوند و 40 هزار نفر جان خود را از دست می دهند. مدت زمان بین تشخیص تا مرگ در بیمارانی که درمان نمی شوند، در سرطان پانکراس کمتر از انواع سرطان است.

سرطان پانکراس در مردان شیوع بیشتری دارد. سیگار، اضافه وزن، دیابت، و سن از مهمترین عوامل بروز این بیماری هستند.

جالب است بدانید که سرطان پانکراس در بین یهودیان اشکنازی بیشتر دیده می شود که دلیل آن جهش یک ژن خاص در این فرقه است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Cell منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha