دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 125094

یک متخصص داخلی «پنومونی» را از عفونت‌های شایع در سالمندان خواند.

سلامت نیوز: یک متخصص داخلی «پنومونی» را از عفونت‌های شایع در سالمندان خواند.

دکتر زینب نادرپور در گفت‌وگو با ایسناا اشاره به اینکه علاوه بر بالا رفتن سن، عوامل دیگری می‌تواند بر افزایش خطر ابتلا به پنومونی تاثیرگذار باشد، گفت: ضعف سیستم ایمنی، وجود بیماری‌های همراه بویژه بیماری‌های مزمن ریوی، نارسایی قلبی، سوء تغذیه، عوامل اجتماعی و محیطی و ... خطر ابتلا به پنومونی را در سالمندن افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تظاهرات بالینی، نحوه برخورد تشخیصی و درمان پنومونی در افراد سالمند با سایر گروه‌های سنی تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای دارد، افزود: گیجی، بی‌اختیاری ادراری، تشدید بیماری‌های زمینه‌ای و اختلال در عملکرد به دنبال پنومونی در سالمندان به طور شایع رخ می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه شناسایی شرایطی که منجر به پنومونی در سالمندان می‌شود از اهمیت حیاتی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این شرایط در تصمیم‌گیری جهت بستری بیمار، تشخیص علایم بیماری، سابقه بیماری‌های دیگر، یافته‌های آزمایشگاهی و دریافت آنتی بیوتیک‌ها اهمیت دارد.

نادرپور در پایان با اشاره به اینکه تشخیص و درمان به موقع در کاهش عوارض پس از بیماری اهمیت بسزایی دارد، تاکید کرد: آموزش اقدامات پیشگیری کننده بویژه برای ساکنان آسایشگاه‌های سالمندان دارای اهمیت قابل ملاحظه‌ای است که باید این گروه به صورت تخصصی آموزش داده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha