رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و تامین داروهای بیماران در بیمارستانها درمانگاههای دولتی، اظهارداشت: این شرایط باعث شده تا مشکلاتی برای داروخانه های خصوصی به وجود بیاید.

داروخانه های خصوصی نسخه ای برای پیچیدن ندارند

سلامت نیوز: رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و تامین داروهای بیماران در بیمارستانها درمانگاههای دولتی، اظهارداشت: این شرایط باعث شده تا مشکلاتی برای داروخانه های خصوصی به وجود بیاید.

دکتر رهبر مژدهی آذر در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به اینکه بر اساس طرح تحول نظام سلامت، پزشکان خانواده در درمانگاههای دولتی مستقر شده و داروهای بیماران نیز می بایست در همان درمانگاه و بیمارستان تامین شود، لذا، این شرایط باعث شده تا داروخانه های خصوصی در شهرستانها، با مشکل نبود نسخه دارویی مواجه شوند.

وی افزود: این وضعیت باعث شده تا تماسهای زیادی از سوی داروخانه های خصوصی در سطح شهرستانها داشته باشیم که از وضعیت موجود گله مند هستند.

مژدهی آذر با تاکید بر اینکه می بایست به دنبال راهکاری برای برون رفت از این وضعیت بود، تصریح کرد: به نظر می رسد که نباید نسخه دارویی بیماران حتما در درمانگاه دولتی پیچیده شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه نسخه های دارویی بیماران تامین اجتماعی در بیمارستانها و درمانگاههای وابسته به این سازمان ارائه می شود، افزود: پیش بینی می کنیم در آینده نه چندان دور، وضعیت داروخانه های خصوصی کلانشهرها و تهران هم بحرانی خواهد شد.

وی اظهارداشت: باید تدبیری اندیشید و راهکاری برای حل این مشکل ارائه داد. زیرا، داروخانه های خصوصی در شرایط بدی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha