نائب رئیس گروه گروه تخصصی گلوکوم بیست و چهارمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه در بروز آب سیاه چشم ریسک فاکتورهای بسیاری نقش دارند گفت: افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به گلوکوم (آب سیاه چشم) هستند ۹ برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر قرار دارند.

سلامت نیوز: نائب رئیس گروه گروه تخصصی گلوکوم بیست و چهارمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه در بروز آب سیاه چشم ریسک فاکتورهای بسیاری نقش دارند گفت: افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به گلوکوم (آب سیاه چشم) هستند ۹ برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر قرار دارند.

دکتر رضا زارعی درباره بیماری گلوکوم یا آب سیاه چشم گفت: گلوکوم یک بیماری است که بدون علامت بروز می‌یابد و زمانی فرد متوجه بیماری خود می‌شود که بر اثر تخریب عصب چشم دچار کاهش دید شده باشد.

این فوق تخصص قرنیه و گلوکوم با بیان اینکه با افزایش سن احتمال ابتلا به آب سیاه نیز افزایش می‌یابد گفت: ریسک‌ فاکتورهای بسیار از قبیل سن، داشتن سابقه خانوادگی، ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی، ابتلا به گلوکوم ثانویه، عیوب انکساری چشم، کاهش ضخامت قرنیه و... در بروز این بیماری نقش دارند.

دکتر رضا زارعی  در ادامه گفت: این بیماری درمان قطعی ندارد اما با استفاده از روش‌های طبی، جراحی و لیزر می‌توان وضعیت بیمار را ثابت نگه داشت اما نمی‌توان  به صورت قطعی آن را درمان کرد.

وی عنوان کرد: افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به گلوکوم هستند ۹ برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر قرار دارند.

نائب رئیس گروه گروه تخصصی گلوکوم  بیست و چهارمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه گلوکوم در برخی نژاد‌ها و سیاه پوستان بیشتر دیده می‌شود گفت: در نژاد آسیای جنوب شرقی گلوکوم زاویه بسته بیشتر شایع است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه شایع‌ترین علامت بروز آب سیاه بی‌علامتی است گفت: آب سیاه یک بیماری خاموش است که منجر به افزایش فشار چشم و در نهایت از بین رفتن قسمت عمده عصب چشم می‌شود و درمان‌ها تنها برای کاهش فشار چشم صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران  10 تا 13 آذر93 درسالن همایشهای رازی برگزارمیشود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایتwww.irso.org  و یا با شماره تلفن 66919061 تماس حاصل فرمایند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha