معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از پیشنهاد تامین اعتبارات خاص برای درمان قربانیان اسید‌پاشی خبر داد و گفت:‌ در حال امضای تفاهم‌نامه با کانون وکلا هستیم تا بتوانیم برای دفاع از حقوق این قربانیان از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

تامین اعتبارات خاص برای درمان قربانیان اسید‌پاشی

سلامت نیوز: معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از پیشنهاد تامین اعتبارات خاص برای درمان قربانیان اسید‌پاشی خبر داد و گفت:‌ در حال امضای تفاهم‌نامه با کانون وکلا هستیم تا بتوانیم برای دفاع از حقوق این قربانیان از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، شهیندخت ملاوردی در هفتمین نشست مشاوران و مدیران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی گفت: زنان و دختران ما در بازی‌های آسیایی به خوبی درخشیدند و این افتخار‌آفرینی تنها بخشی از توانمندی‌های بزرگ ظرفیت دختران ایرانی را نشان می‌دهد و امیدواریم با فراهم شدن ظرفیـت‌های مناسب بیش از این شاهد این غرورآفرینی‌ها باشیم.

وی در واکنش به وقوع حوادث اسیدپاشی اخیر در اصفهان افزود: رواج حوادث و جنایاتی تحت عنوان اسیدپاشی در کشور امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار کرده است. روز گذشته پس از ارائه گزارش سه نفر از وزرا صحبت‌های جامعی از سوی رئیس جمهوری مطرح شد و حجت را بر همه دستگاها تمام کرد که این عمل با هیچ اصولی سازگار نیست و دولت از همان ابتدا برای رسیدگی به این موضوع و شناسایی عاملان این جنایت وارد عمل شده است و مردم تردید نکنند که گذشتی در کار نخواهد بود و تا عاملان این عمل زشت مجازات نشوند، دست از کار نخواهد کشید.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: برای تشدید مجازات عاملان اسیدپاشی لایحه‌ای در حال تقدیم به مجلس است چرا که در بحث فساد فی‌الارض به موضوع اسید‌پاشی به صراحت اشاره نشده است و تا واقعیت روشن نشود ما آرام نمی‌گیریم و تا آن زمان باید از تشویش اذهان عمومی بپرهیزیم چرا که امنیت اساس رشد و توسعه کشور است. ما نیز در معاونت امور زنان ریاست جمهوری از همان آغاز مواضع خود را اعلام کردیم و در طی روزهای اخیر با یکی از قربانیان این حادثه ملاقات داشتیم.

وی با بیان اینکه در اجلاس باکو محور سخنرانی هیات ایرانی امنیت بود و با توجه به اتفاقاتی که هم اکنون با نام دین و اسلام در منطقه در حال رخ دادن است ما مطرح کردیم که امنیت پیشرفت توسعه زنان است افزود: حوزه زنان و خانواده نیز مانند حوزه جوانان یک حوزه فرابخشی است و اقدامات در حوزه زنان تنها اختصاص به یک معاونت ندارد و بر اساس برنامه‌ جامعه توسعه امور زنان و خانواده تقسیم کار ملی صورت گرفته است و در این تقسیم کار تمام وزارتخانه‌ها به نوعی مسئول هستند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ما به تناسب برنامه‌هایی که برای برنامه ششم توسعه داریم مکاتباتی را با وزرا انجام دادیم تا بر اساس وظایفی که به آنها محول شده است بودجه‌ای را در بودجه‌های پیشنهادی خود به امور زنان اختصاص دهند و ما نباید منتظر باشیم که معاونت امور زنان با بودجه محدود خود تمام مشکلات زنان و خانواده را بر عهده بگیرد و امیدواریم در حوزه وزارت ورزش و جوانان نیز این اتفاق رخ بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha