وکیل دانش آموزان شین‌آبادی گفت: مسئولان وعده‌های زیادی به دانش‌آموزان شین‌آبادی دادند اما اکنون فراموش کرده‌اند به طوری که این کودکان به جای رفتن به مدرسه در نمازخانه درس می‌خوانند.

وعده‌ها فراموش شد/ شین‌آبادی ها در نمازخانه درس می‌خوانند!

سلامت نیوز: وکیل دانش آموزان شین‌آبادی گفت: مسئولان وعده‌های زیادی به دانش‌آموزان شین‌آبادی دادند اما اکنون فراموش کرده‌اند به طوری که این کودکان به جای رفتن به مدرسه در نمازخانه درس می‌خوانند.

حسین احمدی‌نیاز در گفت‌وگو با فارس گفت: بهتر بود امکانات ویژه‌ای برای 12 دانش‌آموزی که سوختگی حاد دارند ایجاد می‌شد مثلاً کلاس درس ویژه‌ای داشته باشند چون برخی از آنها کاملاً صورت خود را از دست داده یا نمی‌توانند خودکار به دست بگیرند.

وی ادامه داد: توقع داشتن کلاس درس ویژه به همراه برگزاری جلسات فیزیوتراپی و روانشناسی را داشتیم اما امروز می بینیم نه تنها این امکانات فراهم نشده بلکه حداقل نیازهای اولیه دانش‌آموزان نیز برآورده نشده است.

وکیل دانش آموزان شین‌آبادی افزود: در بازدیدی که از شین آباد داشتم متاسفانه شاهد درس خواندن این کودکان در نمازخانه بودم.در شرایطی که هیچگونه امکاناتی برایشان وجود ندارد و تمام وعده‌ها نیز فراموش شده است.

احمدی‌نیاز گفت: این کودکان مصدوم هستند و از نظر روانی نیاز به خدمات مشاوره دارند و باید تحت مراقبت مددکار اجتماعی و روانشناس قرار گیرند در حالی که اکنون به حال خود رها شده اند و به شدت دچار افت تحصیلی شده‌اند.

وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی افزود: روان‌درمانی و فیزیوتراپی برای این دانش‌آموزان ضروری است اینها انگشتان خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند خودکار به دست بگیرند بنابراین دولت باید تدبیر مناسبی اتخاذ کند تا این وضعیت اصلاح شود.

19 آذر 91 حادثه تلخ آتش‌سوزی در کلاس درس دخترانه روستایی در شین‌آباد پیرانشهر اتفاق افتاد. 26 دانش‌آموز شین‌آبادی جراحی پلاستیک شده و 12 نفر از آنها دچار سوختگی حاد شدند.به طور کلی از دی سال گذشته تاکنون 326 بار این دانش‌آموزان در بیمارستان حضرت فاطمه(س) ویزیت شده‌اند، 51 عمل جراحی، 101 مشاوره و روانشناسی بالینی و 37 بار لیزر انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha