مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می دهد که مردان نسبت به زنان در مقابل آنفلوآنزا، ذات الریه و سایر بیماری های تنفسی مقاومت کمتری دارند.

سلامت نیوز: مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می دهد که مردان نسبت به زنان در مقابل آنفلوآنزا، ذات الریه و سایر بیماری های تنفسی مقاومت کمتری دارند.

به گزارش ایرنا از ایندیپندنت،فقدان هورمون های زنانه موجب شده که مردان در مقابل بیماری هایی چون آنفلوانزا و ذات الریه ضعیف تر باشند.

دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافته اند که هورمون های زنانه یا استروژن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؛ هورمونی که مردان فاقد آن هستند.

طبق این تحقیقات که نتایج آن در مجلسه علوم پزشکی چاپ شده، یک دوز ساده استروژن توانسته باکتری های ذات الریه را هم در موش های نر و هم موش های ماده از بین ببرد.

پروفسور لستر کوبزیک از دانشکده علوم بهداشتی هاروارد گفت: هنگام تزریق باکتری های استرتپتوکوک بیماری ذات الریه، موش های ماده مقاومت زیادی از خود نشان دادند و هورمون استروژن آنها آنزیم های نیتریک اکساید سینتز 3 (NOS3) را فعال کرد.

وی گفت این واکنش به تیم تحقیقاتی نشان داد که استروژن روند درمان را تسریع می کند.

در دور دیگر آزمایش ها، دانشمندان واکنش ژنتیک و تولید آنزیم توسط استروژن را حذف کردند، در این مرحله موش های مقاومت خود در مقابل تزریق باکتری بیماری را از دست دادند.

این کشف امید به تقویت مقاومت عمومی بدن و بویژه ریه ها و جلوگیری از تبدیل آنفلوآنزا به ذات الریه را افزایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha