دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 125192

یکی از کارشناسان حوزه کنترل بیماری مالاریا گفت: تلاش‌ها برای مهار مالاریا به دلیل بحران ابولا ممکن است در مناطق در معرض خطر مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

سلامت نیوز: یکی از کارشناسان حوزه کنترل بیماری مالاریا گفت: تلاش‌ها برای مهار مالاریا به دلیل بحران ابولا ممکن است در مناطق در معرض خطر مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «فاتوماتا نافو- ترائوره»، مدیر برنامه «Roll Back Malaria» پس از ملاقات از غرب آفریقا گفت: تمامی توجه نیروهای درمانی روی ویروس ابولا متمرکز شده است.

بنابرگزارش‌ها در سال 2012 مالاریا موجب مرگ 7000 نفر در سه کشوری شده که تاکنون بیشترین آسیب را از شیوع ابولا دیده‌اند. بیشتر قربانیان این بیماری از میان کودکان بوده‌اند.

بیماری مالاریا در سال 2012 موجب مرگ حدود 4000 نفر در سیرالئون، 2000 نفر در لیبریا و 1000 تن در گینه شده است. اکنون این سه کشور با شیوع ویروس ابولا درگیر هستند و این ترس وجود دارد که پیشرفت‌های اخیر در پیشگیری از مالاریا تحت تاثیر بحران ابولا قرار گرفته و مورد غفلت و بی‌توجهی واقع شود.

بنابرگزارش بی‌بی‌سی، به گفته نافو- ترائوره، اکنون به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که هیچ کودکی نباید بر اثر ابتلا به مالاریا جان خود را از دست بدهد زیرا از ابزارهایی برای پیشگیری و درمان آن برخوردار هستیم. هرچند در حال حاضر شیوع ویروس ابولا موجب شده تا تمامی توجه‌ها روی ابولا متمرکز شود و موارد ابتلا به مالاریا مورد غفلت قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha