اختلالات روانی علاوه بر آنکه زندگی عادی فرد را آشفته می‌کنند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را نیز تشدید می‌کنند.

سلامت نیوز: اختلالات روانی علاوه بر آنکه زندگی عادی فرد را آشفته می‌کنند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را نیز تشدید می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان کنگره قلب و عروق کانادا دریافتند افراد مبتلا به اختلال های روانی سبک زندگی خاصی دارند که آنان را بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی وعروقی قرار می‌دهد.

دکتر «کتی گولدی» و گروهی از همکارانش به بررسی فاکتورهای خطرزا در این بیماران و دلایل ارتباط اختلال‌های روانی با مشکلات قلبی پرداختند.

به گفته آنها داروهای این بیماران عوارضی چون افزایش وزن دارند و در نتیجه از بین بردن چربی و قند مازاد بدن سخت‌تر خواهد شد. این وضعیت منجر به افزایش کلسترول و بروز دیابت می‌شود. همچنین اختلال‌های روانی با سبک ناسالم زندگی رابطه مستقیم دارند چرا که بیماران مبتلا به اختلال‌های روانی اغلب رژیم غذایی ناسالم را دنبال می کنند و فعالیت جسمی کمتری دارند.

به گزارش مدیکال دیلی، علاوه بر این بیماران مبتلا به اختلال های روانی برای برقراری ارتباط با پزشک و صحبت در مورد وضعیت سلامتی‌شان مشکل دارند. همچنین اغلب این بیماران از تهدیدهای ناشی از اضافه وزن برای سلامتی‌شان آگاه نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha