معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شش استراتژی برای مبارزه با مصرف دخانیات در کشور در وزارت بهداشت در دست بررسی است، گفت: یکی از این استراتژی ها، افزایش قیمت سیگار با بالابردن مالیات آن است.

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شش استراتژی برای مبارزه با مصرف دخانیات در کشور در وزارت بهداشت در دست بررسی است، گفت: یکی از این استراتژی ها، افزایش قیمت سیگار با بالابردن مالیات آن است.

دکتر «علی اکبر سیاری» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پایش مصرف دخانیات و سیاست های پیشگیرانه، محافظت از مردم در برابر دود دخانیات، پیشنهاد کمک برای ترک مصرف دخانیات، هشدار به مردم در خصوص خطرات مصرف دخانیات، اجرای ممنوعیت کامل تبلیغات، ترویج دخانیات و حمایت مالی صنایع دخانی و افزایش مالیات بر دخانیات استراتژی های شش گانه علیه مصرف سیگار در کشور هستند.

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات در دولت یازدهم در اواخر شهریور ماه، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری این جلسه، تاکنون سه جلسه کارشناسی دیگر برای بررسی راهکارهای مبارزه علیه مصرف دخانیات در کشور برگزار شده و جلسه چهارم نیز امروز(دوشنبه) برگزار می شود تا روی استراژی های شش گانه کار کنیم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: یکی از این استراتژی ها، اطلاع رسانی به مردم است تا مردم از عوارض و خطرات مصرف دخانیات مطلع شوند.

سیاری گفت: استراتژی دیگر حفاظت از مردم در برابر دود سیگار افراد سیگاری است تا در تمام اماکن عمومی، ادارات، ساختمان های عمومی و محل های تجمع مردم، سیگار مصرف نشود.

وی افزود: قانون ممنوعیت مصرف دخانیات در اماکن عمومی وجود دارد اما این قانون نیازمند نظارت است.



** تصاویر هشداردهنده تری روی بسته های سیگار درج می شود

معاون وزیر بهداشت درج تصاویر هشداردهنده روی بسته های سیگار را یکی دیگر از استراتژی های مبارزه با مصرف دخانیات در کشور عنوان کرد و گفت: بسته های سیگار عرضه شده حتما باید دارای برچسب های هشدار دهنده باشند تا خطرات سیگار را به مردم هشدار دهند.

سیاری افزود: تصاویر درج شده روی بسته های سیگار باید سالانه یا هر شش ماه یک بار باید تغییر کنند و اکنون در حال بررسی تصاویر جدید هستیم تا با انجام نظرسنجی ها، تاثیرگذارترین تصاویر روی بسته های سیگار درج شود.

وی با اشاره به لزوم فراهم آوردن امکانات برای افرادی که می خواهند مصرف دخانیات را ترک کنند، یادآور شد: در حال بررسی این امکانات هستیم.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، هفت میلیون و 300 هزار نفر در کشور سیگار مصرف می کنند و تعداد زیادی از کودکان زیر پنج سال نیز در زمره سیگاری های تحمیلی محسوب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha