معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، استفاده ماده ای سرطانزا برای ترد کردن نان در نانوایی های اردبیل را نادرست خواند و گفت: مشکل اصلی در پخت نان، استفاده از جوش شیرین است.

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، استفاده ماده ای سرطانزا برای ترد کردن نان در نانوایی های اردبیل را نادرست خواند و گفت: مشکل اصلی در پخت نان، استفاده از جوش شیرین است.

دکتر رسول دیناروند در گفتگو با مهر اظهارداشت: آن چیزی که در پخت نان مشکل زاست، استفاده از جوش شیرین است که وزارت بهداشت آن را برای فرآوری خمیر ممنوع کرده است.

وی افزود: به نفع کیفیت نان است که نانوانی ها برای فرآوری خمیر، از خمیر مایع استفاده کنند و اجازه بدهند خمیر آماده شود. این کار باعث می شود که کیفیت نان بالا برود.

دیناروند ادامه داد: با انجام این کار، هیچ نیازی نیست از جوش شیرین در پخت نان استفاده شود. اما متاسفانه بعضی از نانوایی ها به سبب تعجیل در آماده کردن خمیر و سودجویی که دارند، از جوش شیرین استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از جوش شیرین تخلف است و تایید نمی شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با استفاده از ماده ای برای ترد کردن نان در نانوانی های اردبیل، اظهارداشت: بنده چنین چیزی را اصلا نشنیده ام ولی موضوع اردبیل را پیگیری می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha