شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12525

با شروع فصل پاییز، مشكل خشك شدن پوست كه تحت تاثیر هوای این فصل به وجود می‌آید شایع می‌شود.

خشكی دست یكی از مشكلات پوستی آزار دهنده است كه در صورتی كه به آن رسیدگی نشود می‌تواند به یك بیماری مزمن تبدیل شود.

به همین دلیل در این فصل مشتریان كرم‌های بهداشتی زیاد شده و اغلب این كرم‌ها را در كیف خود می‌گذارند تا بتوانند در هنگام خشك شدن پوست كه به كرار در طول روز اتفاق می‌افتد از آن استفاده كنند.

به گفته كارشناسان، خشكی و سردی هوا ، وزش باد و گرم و خشك بودن هوای اتاق های خانه به دلیل استفاده از وسایل حرارتی ، باعث افزایش تبخیر آب از پوست می شوند.

همچنین صابون ها و پاك كننده ها باعث كاهش قدرت نگهداری آب توسط  پوست شده و آن را خشك می‌كنند. در نتیجه این عوامل باعث خشك شدن هر چه بیشتر پوست شده و نیازپوست رابه كرم های مرطوب ‌كننده دو چندان می‌كنند.

كرم‌های مرطوب‌كننده از خشك وسخت شدن پوست جلوگیری می كنند. در واقع هنگامی كه پوست خشك می‌شود لایه شاخی روی پوست ترك خورده  و پوسته پوسته می‌شود و كرم‌های مرطوب‌كننده و نرم‌كننده این خشكی را درمان می‌كنند.

كرم‌های مرطوب‌كننده با كیفیت به آسانی جذب پوست می‌شوند و اثر چربی روی پوست باقی نمی‌گذارند. چرب‌شدن بیش از حد پوست از جمله مشكلاتی است كه برخی به این دلیل‌از استفاده كردن كرم‌ها خودداری می‌كنند.

امروزه انواع كرم‌ها با كاربرد‌های مختلف در بازار وجود دارند. برای مثال انواع كرم‌های ویتامینه یا تغذیه‌كننده پوست كه تبلیغات زیادی در مورد آنها می‌شود اما باید توجه داشت كه بیش از هرچیز باید كارایی اصلی كرم كه حفظ لطافت و نرمی پوست است را مد نظر قرار داد.

هرچند كرم های خارجی با قیمت بیشتر و كیفیت بالا‌تر عرضه می‌شوند اما برخی محصولات باكیفیت داخلی هم هستند كه با محصولات خارجی رقابت كرده و در عین حال قیمت پایین‌تری دارند.

به هرترتیب در هنگام خرید كرم های بهداشتی چه داخلی و چه خارجی به برچسب تایید وزارت بهداشت توجه داشته باشید تا اجناس تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته خریداری نكنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha