استاندار اصفهان گفت: بررسی دیدگاه روانشناسی بر پرونده اسیدپاشی اثبات کرد که یک تیم هدف دار و برنامه ریزی شده پشت این ماجرا نیست و به محض شناسایی متهم اصلی اسیدپاشی در اصفهان، این مجرم معرفی می شود.

سلامت نیوز: استاندار اصفهان گفت: بررسی دیدگاه روانشناسی بر پرونده اسیدپاشی اثبات کرد که یک تیم هدف دار و برنامه ریزی شده پشت این ماجرا نیست و به محض شناسایی متهم اصلی اسیدپاشی در اصفهان، این مجرم معرفی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رسول زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در صورت شناسایی متهم اصلی اسید پاشی در اصفهان فارغ از اینکه به چه گروه و دسته ای وابسته است یا در هر لباس و جایگاهی که باشد از سوی دستگاه قضایی به اشد مجازات خواهد رسید. وی بیان داشت: تاکنون پیگیری های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این خصوص به جایی نرسیده اگر چه تعداد زیادی افراد مظنون به اسید پاشی دستگیر و حتی برای یک نفر تا ۹۰ درصد پیش رفتیم اما در لحظات آخر رفع اتهام شد.

استاندار اصفهان با اعلام اینکه شناسایی متهم اصلی اسید پاشی ها در اصفهان از هر موضوعی برای من مهمتر است زیرا که باعث آرامش خاطر مردم این کلان شهر می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون بنابر نظر کارشناسان و به ویژه بررسی دیدگاه روانشناسی بر این پرونده اثبات کرده که یک تیم هدف دار و برنامه ریزی شده پشت این ماجرا نیستند که اگر بودند شناسایی آنها راحت تر بود.

زرگرپور اضافه کرد: آنچه از برگزاری جلسات شورای تامین استان که هر ۴۸ ساعت یکبار برپا و در جلسات کارشناسی مطرح شده این اقدام از سوی دو یا سه نفر انجام می گیرد که هنوز نیات و انگیزه آنها مشخص نیست. وی ربط دادن جریان اسید پاشی ها در اصفهان به مسئله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را دور از ذهن دانست و با قاطعیت اعلام کرد: این جریان هیچ ارتباطی با مسئله بدحجابی ندارد همانطور که به وضوح از اسیدپاشی بر قربانی "الف" مشخص شده و کسانی که این شایعه را ایجاد کردند تنها از سوی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

استاندار اصفهان در ارتباط با آمار ضد و نقیض در خصوص قربانیان اسیدپاشی گفت: از همان ابتدا گفته شد که جریان اسیدپاشی در اصفهان که از شهریورماه آغاز و تا ۲۳ مهرماه امسال ادامه داشت تنها ۴ نفر بودند که ۲ نفر سرپایی و ۲ نفر بستری بودند البته ۲ نفر دیگر هم در این چند هفته شکایت کردند و خبر از اسیدپاشی دادند که یک نفر توانسته اثبات کند. استاندار اصفهان اعلام داشت: در حال حاضر ۴ نفر در سال جاری از جریان اسید پاشی شکایت کردند که این چهار پرونده بنابر شکایت پیگرد قضایی می شود البته مواردی هم بوده که خانواده بنا بر نظرات خودشان ترجیح دادند، شکایت نکنند. زرگرپور اعلام داشت: از ابتدای سال تا شهریورماه هم مواردی از اسید پاشی ها داشتیم که بعضا با جوهر نمک بوده و منجر به شکایت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha