پژوهشگران می‌گویند تزریق واکسن آنفلوآنزا به زنان در حین دوره بارداری‌شان می‌تواند به حفاظت نوزادان از این عفونت بالقوه مرگبار پیشگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نفل از هلث‌دی‌نیوز این بررسی جدید که در بنگلادش انجام شده است، از توصیه قدیمی در آمریکا در مورد واکسیناسیون زنان باردار بر ضد آنفلوآنزا حمایت می‌کند، به خصوص اینکه همچنین توصیه شده ات که نوزادان زیر شش ماه واکسن آنفلوانزا "دریافت نکنند".
دکتر مارک سی استینهوف از دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ در دانشگاه جانز هاپکینز که این بررسی تحت سرپرستی او انجام شده است، در این باره نوشت: "داده‌های ما نشان ویروس آنفلوآنزا می‌تواند خطراتی برای هم سلامت مادرو هم سلامت فرزندش داشته باشد، از جمله امکان بروز بدشکلی‌های جنینی و حتی مرگ نوزاد. آنها می‌نویسند:‌ "مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در کودکان بیش از همه در نوزادان زیر شش ماه دیده می‌شود."

بیش از یک دهه است که مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا توصیه می‌کنند که می‌دهند که یک دوز منفرد واکسن آنفلوآنزا در مادر می‌تواند، برای هر دوی مادر و نوزاد سودمندی قابل‌توجهی داشته باشد."
نتایج این بررسی در شماره 17 سپتامبر نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

این پژوهشگران در مقاله‌شان در این مورد اشاره کرده‌اند عفونت مادر در حین بارداری با ویروس آنفلوآنزا می‌تواند خطراتی برای هم سلامت مادرو هم سلامت فرزندش داشته باشد، از جمله امکان بروز بدشکلی‌های جنینی و حتی مرگ نوزاد. آنها می‌نویسند:‌ "مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در کودکان بیش از همه در نوزادان زیر شش ماه دیده می‌شود."

بیش از یک دهه است که مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا توصیه می‌کنند که زنان باردار واکسن آنفلوآنزا بزنند. این واکسن همچنین برای نورادان بین 6 تا 24 ماه نیز توصیه می‌شود، اما  استفاده از آن برای نوزادان زیر شش ماه توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha