یک متخصص طب اورژانس با اشاره به اینکه یکی از دلایل ازدحام بیش از حد اورژانس‌ها در ماه‌های اخیر اجرای طرح تحول سلامت است، گفت: مراجعات بیش از حد بیماران باعث استهلاک تجهیزات پزشکی اورژانس می‌شود و با توجه به عدم تولید تجهیزات پزشکی در کشور، دولت باید هزینه‌های زیادی را بابت واردات این کالاها متحمل شود.

استهلاک تجهیزات پزشکی اورژانس به دلیل ازدحام بیماران

سلامت نیوز: یک متخصص طب اورژانس با اشاره به اینکه یکی از دلایل ازدحام بیش از حد اورژانس‌ها در ماه‌های اخیر اجرای طرح تحول سلامت است، گفت: مراجعات بیش از حد بیماران باعث استهلاک تجهیزات پزشکی اورژانس می‌شود و با توجه به عدم تولید تجهیزات پزشکی در کشور، دولت باید هزینه‌های زیادی را بابت واردات این کالاها متحمل شود.

دکتر امیر نجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خوشبختانه به دنبال درخواست‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، تعرفه‌ها اصلاح شده است، گفت: اورژانس بیمارستان‌های آموزشی بویژه بیمارستان امام خمینی (ره) با ازدحام بیش از حد مواجه است. این مراکز آموزشی علاوه بر درمان باید به دانشجویان هم آموزش دهند و همین امر باعث فشار مضاغف بر دانشجویان و پرسنل می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که به جز مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مابقی بیمارستان‌های آموزشی با کمبود کادر پرستاری روبرو هستند، اظهار کرد: فشار بیش از اندازه بر پرستاران باعث کاهش رضایت‌مندی آنها از شغل‌شان و اختلال در روند خدمات‌رسانی به بیماران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر کیفیت ارائه خدمات به بیماران و همچنین استفاده از تجهیزات روز دنیا خوشبختانه در وضعیت مطلوب هستیم، تاکید کرد: باید در آموزش نیروی انسانی به گونه‌ای عمل کنیم که خروجی بهتری داشته باشیم.

نجاتی با بیان اینکه شاخص هر بیمارستان بستگی به اورژانس دارد و باید نگاه استراتژیکی به آن شود، افزود: در بخش اورژانس، بیماران مضطرب و نیازمند به کمک هستند که به همین دلیل باید سیستم‌های حمایتی ویژه‌ای برای کارکنان بخش اورژانس در نظر گرفته شود تا در نهایت به افزایش امنیت و سلامت مردم منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha