دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران ضمن بیان مهمترین دستاوردهای یازدهمین کنگره بین المللی ام اس، از خودکفایی کشورمان در تولید داروی BG12برای بیماران ام اسی تا دو ماه آینده خبر داد.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران ضمن بیان مهمترین دستاوردهای یازدهمین کنگره بین المللی ام اس، از خودکفایی کشورمان در تولید داروی BG12برای بیماران ام اسی تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر حمیدرضا ترابی افزود:مهمترین دستاورد کنگره یازدهم ام اس ایران در خصوص داروهای جدیدی بود که قرار است تا دو ماه دیگر توسط یک شرکت داروساز داخلی تولید و برای بیماران ام اسی وارد بازار مصرف شود.

وی اضافه کرد:این داروی جدید به BG12 نام دارد که قرار است توسط این شرکت دارویی تولید شود و از بار مشکلات بیماران ام اس کاسته خواهد شد.

ترابی در باره داروهای جدید alantazumab و lenterada با اشاره به اینکه این داروها به صورت تزریقی است و در سال دو مرتبه باید به بیمارتزریق شود، گفت: در این کنگره درباره کم کردن عوارض این داروها بحث شد.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران همچنین به پیشرفت های علم پزشکی در زمینه ام اس اشاره کرد و گفت: رشد علمی ایران در زمینه ام اس با دنیا برابری می کند و در سال های اخیر پیشرفت های زیادی را مشاهده شده است.

وی با عنوان اینکه یازدهمین کنگره بین المللی ام اس با پیام ' ام اس داشتن یعنی هرگز تسلیم نشدن' به کار خود پایان داد گفت: در این کنگره بیش از 600 شرکت کننده با 150 مقاله حضور داشتند که حدود 60 سخنران در این کنگره به بیان ایده های خود در این باره پرداختند.

همچنین پنج سخنران خارجی موضوعات اصلی در این کنگره حضور داشتند و به طور کلی در این کنگره راهکارهای تشخیصی و آزمایشگاهی، تشخیص زودرس و روش های درمانی جدید و همچنین درباره ژنتیک و همچنین زندگی با ام اس مطرح شد.

ترابی افزود:همچنین آخرین راهکارها برای پزشکان متخصص در زمینه بیماری ام اس ارائه شد و در پایان کنگره در مورد زندگی با ام اس بحث شد.

وی با تاکید بر این نکته که بیمار مبتلا به ام اس در روزهای اول با شک زیادی رو به رو است، گفت: پزشک معالج نقش زیادی در هدایت بیمار دارد،ترس، وحشت و ناامیدی از واکنش های اولیه بیماران مبتلا به این بیماری است که آموزش پزشکان در برخورد با این بیماران یکی از کارهایی بود که صورت گرفت.

ترابی گفت:در این مراحل ممکن است این استرس ها و نگرانی ها طول بکشد لازم است مشاوره از سوی پزشک نیز انجام شود؛ بعد از گذشت این دوره مدیریت درمان شروع می شود.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران به مشکلات اجتماعی بیماران مبتلا به ام اس اشاره کرد و گفت: بیماران مبتلا به ام اس علاوه بر اینکه دچار مشکلات بالینی هستند یک سری مشکلات اجتماعی دیگر مثل بازنشستگی، وضعیت شغلی، ازدواج و طلاق و بارداری و....دارند که در این کنگره در مورد اینها نیز بحث شد.

وی در پایان گفت: در این کنگره از دو بیمار ام اسی که استاد موسیقی بودند و همچنین از دو بیمار ام اسی نمونه و یک پزشک محقق مغز و اعصاب و بهترین دانشجوی پژوهشگر تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha