سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 125282

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن رطوبت می‌کند. گام نخست برای مقابله با پیری آن است که به حفظ رطوبت پوست توجه شود.

سلامت نیوز: با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن رطوبت می‌کند. گام نخست برای مقابله با پیری آن است که به حفظ رطوبت پوست توجه شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، بدن انسان از ۶۰ درصد آب تشکیل شده است و فعالیتهای روزانه این منبع ارزشمند آب را کاهش می‌دهد که نیاز به تجدید‌پذیری دارد بنابراین باید هر روز حداقل ۸ لیوان آب نوشید.
آبدار بودن ارگانهای درونی به دستگاه گوارشی بدن کمک می‌کند که یکنواخت فعالیت کرده و از یبوست روده ممانعت و به پوست شما کمک می‌کند که منعطف، نرم و براق به‌نظر آید.
گام دوم آن است که به فکر حفظ سلامت روان باشید.
هر کسی در زندگی روزمره استرس دارد و باید آن را مدیریت کند تا زندگی در مسیر بهتری قرار گیرد. محققان پی برده‌اند استرس و فشارهای ذهنی سرعت سالخوردگی را افزایش می‌دهد.
وقتی فردی استرس دارد تعادل طبیعی بدنش را از دست میدهد که به نوبه خود منجر به اختلال در ترشح هورمون - ترمیم سلول- تولید کلاژن در بدن می‌شود. ایجاد تغییرات نو در زندگی سومین گام مثبتی است که ما را از پیری دور می‌کند.
استفاده از ماسک صورت را نباید از یاد برد. بهتر است انبه را به سبد میوه‌جات دلخواه‌ اضافه کنید. نوعی آنزیم در این میوه وجود دارد که پوست خشک شده را زدوده و رسوبگیری ملانـین را کاهش می‌دهد. برش تکه‌هایی از توت فرنگی که سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A است به بازسازی دوباره رشته‌های کلاژن کمک می‌کند.
ماسک آلوئه‌ورا برای خلاص شدن از چین و چروک‌ها بوده وهمچنین سرعت پیر شدن را به طور طبیعی کاهش می‌دهد. تمامی این موارد طبیعی ضد پیری وقتی مؤثر و کارآمد هستند که همراه با موارد دیگر صورت گیرند.
گام چهارم انجام تمرینات ورزشی است. ظاهراً ورزش کردن یک گام بنیادی در هرگونه نسخه‌ مراقبت از پوست است.
 ورزش کردن موجب می‌شود حجم ماهیچه و انعطافپذیری آن در هنگام پیری حفظ شود و سلامت کلی و برازندگی فرد بهبود پیدا کند که به نوبه خود منجر به حفاظت او در برابر مشکلات قلبی است.
ورزش کردن همچنین جریان خون را در سرتاسر بدن افزایش می‌دهد که به داشتن ذهنی فعال و پویا کمک خواهد کرد. بهترین و مؤثرترین تمرین ورزشی برای به‌دست آوردن بیشترین بازدهی پیاده‌روی است. پیاده‌ روی یک فعالیت عالی مغزی- عروقی است که افزایش طول عمر را به همراه دارد. پنجمین گام تبعیت از رژیمهای غذایی است.
بهترین رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی ازمیوه و سبزیجات است. از مصرف گوشت قرمز در حد امکان باید پرهیز و تا جایی که مقدور است از غذاهای دریایی استفاده شود.
میوه‌جات و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن هستند که با رادیکال‌های آزاد متابولیسم‌های داخل یا خارج بدن بر کار آنزیم‌ها، سلول‌ها و پروتئین‌های بدن تأثیر گذاشته و با پیری زود رس مقابله می‌کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha