آیا بهتر نبود به جای واریز مبالغ میلیونی به جیب عده ای که طی سالیان متمادی از دسترنج بقیه گروهها استفاده کرده اند قوانین بر زمین مانده را اجرا می کردند.

سلامت نیوز:  آیا بهتر نبود به جای واریز مبالغ میلیونی به جیب عده ای که طی سالیان متمادی از دسترنج بقیه گروهها استفاده کرده اند قوانین بر زمین مانده را اجرا می کردند.

به گزارش سلامت نیوز،مصطفی کاویانی، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری نهاوند در پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری نوشت: آیا متولیان سلامت اطلاع دارند که دستیابی به بهره وری پایدار، خلاقیت و نوآوری در گرو نیروی انسانی کارا، اثر بخش متعهد است؟

آیا می دانند انگیزه چیست و انگیزه مندی نیروی انسانی که بهترین سرمایه هر سازمانی هستند چه می باشد؟

قوانین پرستاری بیش از 7 سال است که گرد و غبار زمان آن را پوشانده و به فراموشی سپرده شده است و به بهانه کمبود بودجه و اعتبار از اجرای آن طفره می روند.

هر وقت به پرستاران و سایر اعضای تیم سلامت می رسند در تریبون های مختلف به انتشار اخبار کذب پرداخته و از نظر روانی جوی نامساعد علیه آنان در جامعه ایجاد کرده و اعلام می دارند که درآمد پرستاران افزایش 40 درصدی داشته، حال آنکه حتی افزایش یک درصدی در درآمد پرستاران را نداشته ایم.

افزایش تعرفه های پزشکی به بیش از 2.5 برابر و افزایش تعداد خدمات ارائه شده توسط پزشکان منجر به افزایش هزینه های بیماران شده است که این امر با  سیاستهای کلان نظام سلامت منافات دارد زیرا نه درآمدها عادلانه شده و نه اینکه منجر به افزایش انگیزه کارکنان و ارائه دهندگان خدمت شده است و نه اینکه به تمام اعضای تیم سلامت توجه شده است، بلکه به عده ای خاص عنایت ویژه شده است.

 آیا بهتر نبود به جای واریز مبالغ میلیونی به جیب عده ای که طی سالیان متمادی از دسترنج بقیه گروهها استفاده کرده اند قوانین بر زمین مانده را اجرا می کردند.

متاسفانه طی روزها و هفته های گذشته شاهد این بودیم که مرتباً در تریبون های مختلف از افزایش دو برابری کارانه پرستاران که به حداکثر 400 هزار تومان می رسد، آن هم اگر به درستی اجرا، محاسبه و پرداخت نمی‌شود، صحبت به میان می آید حال آنکه از افزایش میلیونی و نجومی کارانه پزشکان که به بهانه های طرح های ماندگاری، مقیمی، آنکالی و غیره پرداخت می شود، حتی برای اکثر مسئولان نیز با اینکه می بایست در شیفت صبح به امور اداری برسند،اشاره نشده است؟

به نظر می رسد قصد دارند، مردم متوجه این افزایش تعرفه های پزشکی نشوند و به دنبال تبلیغات خودشان هستند.

حذف پدیده مذموم پول زیرمیزی با راهکاری های قانونی قابل اصلاح است نه با افزایش بی رویه و بدون حساب و کتاب و باج دادن به آنها، زیرا این رویه و شیوه بارها مورد آزمایش قرار گرفته است و نه تنها تأثیر مثبت نداشته است بلکه آنها حریص تر و قانون گریز تر شده اند.

حال سوال این است که آیا اگر سایر کارمندان غیر پزشک نیز وجهی از بیماران دردمند دریافت می نمودند به این گونه چشم پوشی می شد یا اینکه انفصال و اخراج آنها را  در پی داشت؟

در پایان انتظار می رود در جهت رفع نگرانی های مردم و کاهش هزینه های پرداختی توسط آنها، رضایت خاطر مردم و نیز اطمینان خاطر کارکنان، مسئولین وزارت بهداشت نیز، سیاست گذاری خود را در راستای رضایتمندی نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه هر سازمان هستند، اصلاح و در جهت حق و عدالت محوری و نه مساوات برنامه ریزی نمایند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha