شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12531

وزیر بهداشت اعلام کرد: با افزایش اهدای خون مردم نیكوكار كشورمان،مشكل كمبود فرآورده های خونی در ماه مبارك رمضان برطرف شده است .

ه گزارش سلامت نیوز، به نقل از خبر نگار صدا وسیما ،كامران باقری لنكرانی با اشاره به كاهش نسبی ذخایر فرآورده های خونی در نخستین روزهای ماه مبارك رمضان گفت : اهدای خون در دهه آخر ماه مبارك رمضان به یك سنت حسنه در میان مردم تبدیل شده و این سرمایه اجتماعی هیچگاه اجازه نداده است ، سازمان انتقال خون با بحران ذخایر خون مواجه شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه ارائه رایگان فرآورده های خونی به بیماران در مراكز درمانی دولتی و خصوصی وجه تمایز این بخش در ایران با سایر كشورها است افزود :هرگاه از مردم تقاضای اهدای خون شده گروه زیادی از هموطنان مراجعه و خون خود را اهدا كرده اند.

باقری لنكرانی همچنین از افزایش آمار سالانه اهدا كنندگان مستمر كشور خبر داد و افزود: اكنون تعداد اهدا كنندگان مستمر در برخی شهرهای كشور به بیش از 40 درصد رسیده است كه به زودی به بالای 50 درصد در كل كشور خواهد رسید.

وی افزود:به بركت مراجعه اهدا كنندگان مستمر و همكاری مردم ،اكنون مشكلی در باره كمبود فرآورده های خونی در كشور نداریم و با این پشتوانه، همیشه مطمئن هستیم خون كافی برای تامین نیاز بیماران وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha