شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12532

دانشمندان در بررسی های خود ویتامینی را در گوشت، ماهی و شیر یافتند که می تواند از تحلیل قدرت حافظه در دوران پیری جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، محققان در این بررسی ها اعلام کردند که سالمندانی که سطح ویتامین B12 بدن آنها از میزان طبیعی پایین تر باشد، 6 برابر نسبت به سایر افراد هم سن و سال خود در معرض انقباض مغزی قرار دارند.
بررسی های دانشگاه آکسفورد که در مجله نئورولوژی به چاپ رسیده است، یکصد و هفت داوطلب آمریکایی را در طول یک دوره 5 ساله مورد آزمایش و بررسی قرار داده است.
در طی این آزمایشات مشخص شد که از هر 5 شرکت کننده 2 نفر از آنها با کمبود ویتامین در بدن خود روبرو هستند و این کمبود ویتامین در میان افراد مسن بسیار بیشتر به چشم می آمد و مشکل کمبود اسید فولیک در افراد مسن شایع تر بوده و تلاش های اخیر برای حذف این مشکل با استفاده از مواد غذایی غنی شده به این نوع ویتامین نیز کارساز نبوده و حتی کمبود ویتامین B12 در بدن افراد مسن نمایان نمی شود.
دانشمندان دانشگاه آکسفورد، گروهی از افراد مسن در فاصله سنی 61 تا 87 سال را مورد بررسی قرار دادند و میزان ویتامین B12 را در بدن این افراد مورد مقایسه قرار دادند و تاثیر آن بر بدن را مطالعه کردند.
نتایج آزمایشات حاکی از آن بود که افرادی که در آنها میزان ویتامین B12 پایین تر از حد معمول بود، نسبت به بقیه افراد بیشتر دچار انقباض مغزی و در نتیجه از دست دادن قدرت حافظه خود بودند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha