مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان‌های خصوصی، گفت: بیش از ۶۰ درصد شهرهای ما مراکز درمانی خصوصی ندارند و اجباراً باید از بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند که این امر برای مردم در مناطق محروم مشکلات زیادی را فراهم کرده است.

سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان‌های خصوصی، گفت: بیش از ۶۰ درصد شهرهای ما مراکز درمانی خصوصی ندارند و اجباراً باید از بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند که این امر برای مردم در مناطق محروم مشکلات زیادی را فراهم کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدمحمود طباطبایی در همایش بررسی راهکارهای اجرایی کتاب تعرفه، گفت: سال‌های سال تمام برنامه‌ریزان پس از انقلاب آرزو داشتیم که سلامت در اولویت دولت قرار گیرد در حالی که همیشه در رتبه چهاردهم و پانزدهم قرار می‌گرفت و مشکلات بسیاری برای جامعه پزشکی ایجاد می‌کرد که ناشی از کم‌توجهی به نظام سلامت بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر کسری بودجه وزارت بهداشت برابر با بودجه آن بود و پرداخت از جیب مردم به 80 درصد می‌رسید. بستر مناسب برای رفع آن به وجود آمده که جای تقدیر دارد.

طباطبایی گفت: به دلایل شرایط نامناسب جامعه پزشکی مورد هجمه بود که در بروز آن دخالتی نداشت ما به سختی می‌توانستیم برای بیمارستان‌ها مسئول تعیین کنیم چون دائم تحت فشار بودند و شرایط نامناسب حاکم مشکلات بسیاری را برای مسئولان ایجاد کرده بود. به طوری که حداکثر استفاده از بخش دولتی 20 درصد بود در حالی که باید 80 درصد می‌شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان‌های خصوصی، افزود: بیش از 60 درصد شهرها بخش خصوصی ندارند و اجباراً باید از بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند که این موضوع در مناطق محروم، مردم را دچار مشکل کرده بود.

طباطبایی افزود: از طرفی مردم توان پرداخت تعرفه را نداشتند و بیمه‌ها هم پوشش نمی‌دادند، بنابراین بخش دولتی باید به جایگاهی برسد که واجد تمام شرایط ارائه خدمت به مردم باشد.

وی ادامه داد: بر اساس نظام اقتصادی، بخش خصوصی باید در کنار بخش دولتی باشد و عده‌ای از مردم جایگاه خود را در بخش دولتی نمی‌بینند، حق هم دارند و دولت موظف است بستر مناسب را برایشان فراهم کند در نتیجه در این کتاب دغدغه‌های بخش خصوصی نیز برطرف شده است.

طباطبایی گفت: اگر همکاری لازم انجام شود در سال آینده یک تعرفه در سراسر کشور خواهیم داشت، اما چون کار در نیمه سال شروع شده ممکن است احتیاج به تجدیدنظر داشته باشد.

وی افزود: بیمه‌ها از طریق انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی تعهد کردند که درصدهای نسبی کاهش درآمد را متحمل شوند. این بیمه‌های تکمیلی در توافق خود اعلام کرده‌اند که خدمات جدید و تعرفه‌ها را پوشش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha