متخصصان اطفال معتقدند برای کودکانی که دچار شکستگی استخوان شده‌اند ایبوپروفن نسبت به مورفین مسکن بهتری محسوب می‌شود.

سلامت نیوز: متخصصان اطفال معتقدند برای کودکانی که دچار شکستگی استخوان شده‌اند ایبوپروفن نسبت به مورفین مسکن بهتری محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان کانادایی اظهار داشتند در حالی که دو داروی ایبوپروفن و مورفین در تسکین دردهای ناشی از شکستگی استخوان مؤثرند، مورفین خوراکی عوارض جانبی بیشتری به همراه دارد. طبق بررسی‌های متخصصان کانادیی، شواهد نشان می‌دهد که مصرف مورفین خوراکی و دیگر مسکن‌های حاوی مخدر به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است. هر چند هنوز شواهد پزشکی موجود در مورد مصرف خوراکی مورفین و کنترل درد محدود است و بنابراین ضرورت دارد مطالعات بیشتری در این خصوص انجام شود.

بررسی پزشکان نشان می‌دهد شکستگی استخوان بیش از یک چهارم تمامی مصدومیت‌ها در کودکان را شامل می‌شود. شکستگی استخوان به خصوص در دو روز اول همراه با درد شدیدی است و البته انتخاب داروهای مسکن برای کودکان محدودیت دارند چرا که در مورد تأثیر مصرف کودئین بر سلامت این بیماران کوچک، نگرانی وجود دارد.

گروهی از پزشکان مرکز علوم سلامت لندن در انتاریو به مطالعه روی 134 کودک پنج تا 17 سال که دچار شکستگی استخوان شده اما تحت عمل جراحی قرار نگرفته بودند، پرداختند. همچنین برای تعدادی از این کودکان داروی مورفین و برای تعدادی دیگر ایبوپروفن تجویز شد.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز، به گفته متخصصان هر دو دارو در تسکین درد مؤثر بودند هر چند عوارض جانبی همچون گیجی، حالت تهوع و استفراغ در کودکانی که مورفین مصرف کرده بودند بیشتر دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha