رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: اگر به خوبی بتوانیم اعتماد دولت را جلب کنیم شاید در مراحل بعدی گله‌مندی موجود از تعیین تعرفه بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت برطرف شود و تعیین آن دوباره به نظام پزشکی برگردد.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: اگر به خوبی بتوانیم اعتماد دولت را جلب کنیم شاید در مراحل بعدی گله‌مندی موجود از تعیین تعرفه بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت برطرف شود و تعیین آن دوباره به نظام پزشکی برگردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اصغر پیوندی در همایش بررسی راهکارهای اجرایی ستاد ارزشگذاری خدمات سلامت گفت: پس از 20 سال گله‌مندی پزشکان در مراکز دولتی و خصوصی، این ستاد ارجاع می‌شود و باید به آن کمک کنیم. انجمن‌های تخصصی و جامعه پزشکی همیشه گله‌مند بودند که ضرایب جراحی به خوبی افزایش نمی‌یابد و مقدار افزایش‌یافته واقعی نبوده است.

وی افزود:  اکنون با مرحله سوم اجرای کتاب تعرفه‌گذاری که در طرح تحول مطرح شده کارهای کارشناسی زیادی برای آن انجام شده و از انجمن های تخصصی کمک گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اجرای این کتاب در سه دوره قبلی مطرح شد، اما به دلیل نبود اراده و ساختار مناسب اجرایی نشد.

پیوندی گفت: متأسفانه دریافت وجه‌های غیرمتعارف در تعدادی کمی از پزشکان وجود داشت که در شأن جامعه پزشکی نبود و عمده‌ترین دلیل آن، نبود تعرفه مناسب با خدمات جامعه پزشکی بود. از طرفی برخوردهای جدی نمی‌شد در نتیجه ضرورت وجود این کتاب و تطبیق آن با شرایط داخل کشور احساس می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تدوین این کتاب بار مالی زیادی به بیمارستان‌های دولتی و بیمه‌های تکمیلی وارد می‌کند، گفت: عدالت نسبی که دنبالش بودیم در این کتاب دیده شده است. البته سه ماه فرصت وجود دارد تا نقایص آن برطرف شود.

وی افزود: براساس موازین کتاب باید حرکت کنیم و از خطوط قرمز عبور نکنیم، به همین دلیل از 15 آبان، تیم‌های نظارتی مستقر می‌شوند و بیمه‌های تکمیلی و پایه موظف به رعایت آن هستند.

پیوندی گفت: جامعه پزشکی باید شأن خود را حفظ کند و اگر تذکری از بیرون وارد شد به مصلحت جامعه پزشکی خدشه وارد می‌شود. دولت براساس مصوبه تیم‌های نظارتی را در نظر گرفته تا برخوردهای قانونی کند، در نتیجه تیم‌های نظارتی در استان‌های مستقرند، از سامانه‌ای تعریف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر به خوبی بتوانیم اعتماد دولت را جلب کنیم شاید در مراحل بعدی گله‌مندی از دادن تعرفه از نظام پزشکی به وزارت بهداشت برطرف شده و تعیین تعرفه‌ها دوباره به بخش خصوصی برگردد و ما دغدغه‌ای جز خدمت نداشته باشیم.

وی گفت: نباید بگذاریم بی‌تدبیری عده‌ کمی از پزشکان، شأن جامعه پزشکی را خدشه‌دار کند و تقابل‌هایی که هیچ کس دوست ندارد رخ دهد. در این حالت مردم ضرر می‌بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha