رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر این دانشگاه بدون احتساب بدهی‌هایی که به بیمارستان‌ها دارد، با 113 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر این دانشگاه بدون احتساب بدهی‌هایی که به بیمارستان‌ها دارد، با 113 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی مهرابی‌بهار امروز ششم مهرماه در نشست خبری که در خصوص تعرفه‌های جدید سلامت در سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: در حال حاضر کمبود بودجه در دانشگاه داریم و بدهی ما به برخی بیمارستان‌ها مانند کابوس است.

وی اضافه کرد: این امر درست نیست که تمام اعتبارات برای درمان هزینه شود و باید به ضرورت توجه به مسائلی مانند پیشگیری و درمان نیز پرداخته شود، درمان امری پرهزینه است اما پ‍ژوهش، آموزش و پیشگیری ممکن است دیربازده باشد اما در مجموع سود بیشتری برای جامعه دارد.

مهرابی‌بهار اظهار کرد: تاکنون مسئولان و رسانه‌ها بر روی بخش درمان تکیه کرده‌اند و از پرداختن به مبحث آموزشی مغفول مانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخش پزشکی وظیفه دارد درمان را برای مردم تعریف کرده و خود فرد از میان آن‌ها انتخاب می‌شود، تصریح کرد: هر پرداختی خارج از هزینه‌های بیمارستان تخلف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 5.2 درصد تعرفه‌های پزشکی افزایش یافته و از آن زمان توقف یافت.

وی گفت: در حال حاضر تعرفه‌های پزشکی تقریبا واقعی شده زیرا تعرفه نسبی بوده و واقعی نیست، برای تدوین کتاب تعرفه‌گذاری نیز از اوایل بهمن ماه سال گذشته بررسی‌ها انجام شد و طبق آن برخی خدمات تغییر نکرد، بعضی کاهش یافت و مابقی آن سه یا چهار برابر شد.

انجام 84 درصد اعمال جراحی در بیمارستان‌های دولتی

مهرابی‌بهار با اشاره به اینکه سیاست دولت در حال حاضر برعکس گذشته است، افزود: حدود 84 درصد اعمال جراحی در ایران در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نسبت به جراحان بخش دولتی ظلم شده است زیرا در گذشته بخش دولتی حقوق پزشکان و جراحان را گاهی با تاخیر می‌پرداخت.

نباید بخش خصوصی را تضعیف کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: ما به عنوان نماینده سلامت مردم نباید بخش خصوصی را تضعیف کنیم اما فردی که توانایی پرداخت هزینه‌های خصوصی را دارد می‌تواند به آن مراکز مراجعه کند؛ بخش خصوصی در مقابل ما نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha