اگر شما جزء علاقه مندان شکلات هستید و خودتان را برای مصرف بیش از حد این خوراکی سرزنش می کنید کاملاً در اشتباه هستید. به عقیده دانشمندان افرادی که هر روز شکلات می خورند نه تنها حافظه قوی تری دارند بلکه از عملکرد مغزی بهتری نیر برخوردار هستند.

سلامت نیوز: اگر شما جزء علاقه مندان شکلات هستید و خودتان را برای مصرف بیش از حد این خوراکی سرزنش می کنید کاملاً در اشتباه هستید. به عقیده دانشمندان افرادی که هر روز شکلات می خورند نه تنها حافظه قوی تری دارند بلکه از عملکرد مغزی بهتری نیر برخوردار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، ترکیبات موجود در شکلات به طرزی شگفت انگیز می تواند روند پیر شدن سلول های مغزی را به تعویق بیاندازند و اتفاقی که حتی در مورد افراد پیر و میانسال صدق پیدا می کند. در واقع آنتی اکسیدان موجود در شکلات که فلاوان نامیده می شود به تقویت حافظه کمک شایانی می کند، ویژگی که شاید بیش از همه برای میانسالان مفید باشد. بر اساس مطالعات انجام شده، افراد 50 تا 69 سال پس از سه ماه استفاده مداوم از شکلات تغییر قابل توجهی در عملکرد قوای شناختی و حافظه­ شان احساس کردند.

فلاوان موجود در شکلات باعث تقویت گردش خون در نواحی مشخصی از مغز می شود، خون رسانی بهتر به این نواحی خود از زوال حافظه، عقل و بیماری های مرتب با آن جلوگیری می کند. اگرچه ارتباط میان مصرف شکلات و کاهش احتمال به زوال عقل و آلزایمر به اثبات نرسیده است اما دانشمندان امیدوار هستند که بتوان از ترکیبات شکلات برای پیشگیری و درمان آلزایمر استفاده کنند. توصیه آنها به اکثر افراد این است که هر روز یک فنجان داغ شکلات بنوشند و از طعم آن لذت ببرند.

منبع: دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha