چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 125419

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیمارستان ها در جذب نیروی پرستار کوتاهی می کنند، گفت: قرار بود امسال 16 هزار پرستار در دانشگاه های علوم پزشکی جذب شوند که فقط هزار نفر جذب شده اند.

کوتاهی بیمارستان‌ها در جذب پرستار

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیمارستان ها در جذب نیروی پرستار کوتاهی می کنند، گفت: قرار بود امسال 16 هزار پرستار در دانشگاه های علوم پزشکی جذب شوند که فقط هزار نفر جذب شده اند.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی وزارت بهداشت است، اظهار داشت: قرار بود امسال ۱۶ هزار پرستار شرکتی جذب بیمارستان ‌ها شوند اما فقط هزار نفر جذب شده اند و مابقی باید جبران شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات فعلی وزارت بهداشت در نظام سلامت کمبود نیرو است به طوری که در بخش پرستاری با کمبود شدید نیرو مواجهیم اما بیمارستان ها و وزارت بهداشت کوتاهی می کنند و این موجب نارضایتی مردم و بیماران می شود، لذا وزارت بهداشت باید اقداماتی که در دستور کار دارد را سرعت ببخشد.
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت جبران عقب ماندگی های نظام سلامت در بخش پرستاران خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی رشته ها مانند پرستاری کمبود داریم که دانشگاه های علوم پزشکی باید افزایش ظرفیت و بومی گزینی را در دستور کار خود قرار دهند.
این نماینده مجلس با اشاره به تأمین کمک بهیار و پرستار برای جبران کمبود نیرو در این بخش نیز گفت: تأمین کمک بهیار و کمک پرستار که متأسفانه طی سال های گذشته حذف شده و موجب نارضایتی بیماران شده است، باید مجددا در دستور کار قرار بگیرد و از ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha