چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 125424

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که به‌جای مصرف دارو برای خواب بهتر، از آب‌آلبالوی ترش استفاده کنید.

اگر بی‌خوابی دارید آب‌آلبالوی ترش بنوشید

سلامت نیوز: مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که به‌جای مصرف دارو برای خواب بهتر، از آب‌آلبالوی ترش استفاده کنید.


به گزارش سلامانه و به نقل از natural news محققان دانشگاه لوئیزیانا می‌گویند مصرف دو بار در روز آب‌آلبالو زمان خواب بزرگ‌سالانی را که تا 1,5 ساعت بی‌خوابی دارند افزایش می‌دهد.


بسیاری از کسانی که از مکمل‌های حاوی ملاتونین استفاده می‌کنند نمی‌دانند که این مکمل‌ها نه‌تنها اثرات جانبی ناخوشایند مانند تلو تلو خوردن به‌محض بیدار شدن یا گیجی را به همراه دارد بلکه به‌طور بالقوه می‌تواند مهلک باشد. از طرف دیگر برخی معتقدند قرض‌های خواب‌آور بسیار خطرناک بوده و می‌تواند مرگ زودرس ناشی از سرطان، بیماری قلبی یا دیگر بیماری‌های جدی را سرعت بخشد. در حقیقت بیمارانی که قرص خواب‌آور می‌خورند 4,6 بار بیشتر از افراد دیگر جان خود را از دست می‌دهند.


افرادی که دچار بی‌خوابی هستند در معرض خطرهای جدی، بیماری‌های مزمن و حتی مرگ ناشی از فشارخون بالا، دیابت، افسردگی و چاقی و نیز سرطان، افزایش مرگ‌ومیر و کاهش کیفیت زندگی و بهره‌وری هستند.


اما آب‌آلبالو با داشتن ملاتونین بالا که کارکرد اصلی آن تنظیم چرخه خواب‌وبیداری از طریق سیگنال دهی نور و تاریکی است کیفیت خواب را افزایش می‌دهد. همچنین حاوی تریپتوفان، یک امینو اسید ضروری است که به خواب و نیز التهاب مرتبط است. اگرچه میزان تریپتوفان در آب‌آلبالوی ترش کمتر از دز معمولی لازم برای خواب است اما ترکیبات موجود در آب‌آلبالوی ترش از پایین آمدن این امینو اسید که خواب را با اختلال مواجه می‌سازد جلوگیری می‌کند. بنابراین محققان به این نتیجه رسید که تأثیر همکاری متقابل ملاتوین و تریپتوفان در آلبالوی ترش دلیل فایده آن برای بی‌خوابی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha