مردان خیابانی افرادی هستند که با صرف وقت زیادی در خیابان ها به دنبال رفع نیازهای عاطفی و روانی خود بوده و در این بین زنان را قربانی ارضای نیازهای خود می کنند؛در نتیجه تقاضا سبب به وجود آمدن عرضه بوده و در صورت عدم وجود مردان خیابانی ، زنان خیابانی نیز معنا نخواهند داشت.

مردان خیابانی عامل افزایش روسپیگری در کشور

 سلامت نیوز: مردان خیابانی افرادی هستند که با صرف وقت زیادی در خیابان ها به دنبال رفع نیازهای عاطفی و روانی خود بوده و در این بین زنان را قربانی ارضای نیازهای خود می کنند؛در نتیجه تقاضا سبب به وجود آمدن عرضه بوده و در صورت عدم وجود مردان خیابانی ، زنان خیابانی نیز معنا نخواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله آرامش برتر، پدیده زنان خیابانی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که در جوامع گوناگون یافت شده و همواره در ابعاد روانشناختی و جامعه شناختی مورد بررسی قرار می گیرد.

این معضل را می توان پدیده ای شهری دانست که در کلانشهرها بیشتر مورد توجه بوده و گسترش آن می تواند علاوه بر روسپیگران، جامعه را نیز از بروز مشکلات مختلف تهدید کند؛لذا این پدیده که نوعی ناهنجاری اجتماعی محسوب می گردد خاصیت آسیب زایی هم دارد و باید با بررسی ابعاد مختلف فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی آن عوامل شکل گیری و راه های پیشگیری اش را کشف نمود.

زنان خیابانی افرادی هستند که با انگیزه های متفاوت اقدام به روسپیگری می کنند و از این راه معاش می نمایند.به عقیده جامعه شناسان مهمترین دلیل روی آوردن زنان به این عمل انگیزه اقتصادی است که ناشی از فقر مالی توام با فقر فرهنگی می باشد. با توجه به افزایش سن ازدواج و نیز افزونی آمار طلاق در کشور،پدیده زنان خیابانی هم روند رو به رشدی داشته و امروزه این معضل درجامعه ملموس شده است.

طلاق از این جهت قوه محرک این پدیده محسوب می شود که باعث قطع درآمد زنان شده و منجر به بی سروسامانی اقتصادی آنها می گردد از اینرو بسیاری از زنان مطلقه پس از جدایی به این عمل روی آورده و روسپیگری را به عنوان شغل خود تلقی می کنند چرا که در صورت عدم اشتغال نمی توانند با توجه به شرایط دشوار اقتصادی جامعه،خود و فرزندانشان را تامین کنند، اما در عین حال هستند زنانی که با وجود شرایط مالی دشوارترهرگز این مسیر را انتخاب نکرده و هیچ عاملی را دلیل درستی بر توجیه بی عفتی نمی دانند؛البته بسیاری از زنان روسپی از خطرات ناشی از این اقدام غیراخلاقی خود آگاهند و با وجود این خودآگاهی به خودفروشی گرایش پیدا می کنند.

اکثر این زنان از خانواده هایی برخاسته اند که انحرافات اجتماعی روال عادی زندگی آنها بوده و همین باعث شده برای فرار از شرایط نابسامان خانوادگی به پدیده ای پناه بیاورند که مشکلات دو چندانی را برایشان به ارمغان خواهد آورد.

به عقیده روانشناسان علاوه بر مسائل اقتصادی ، اختلالات روانی و نیز بی توجهی به ارزش های دینی در شکل گیری زنان خیابانی اهمیت بسزایی داشته و تضعیف ارزش های معنوی در فرد علاوه بر مشکلات شخصیتی از مهمترین علل شیوع این ناهنجاری اجتماعی بوده است.

پدیده نوظهور مردان خیابانی

از دیگر پیامدهای گرایش به روسپیگری علاوه بر گرایش زنان به اعتیاد،افزایش ناامنی در جامعه و سست شدن بنیان خانواده می باشد. اغلب این زنان در خانواده هایی پرورش یافته اند که در آن ارزشی برای جایگاه زن قائل نشده و ارزش گذاری افراد تنها بر حسب جنسیت آنها صورت پذیرفته است از این رو افراد از خانواده طرد شده و خیابان ها و افراد درون آن را به خانواده نابهنجار و غیرمنسجم خود ترجیح می دهند؛ البته این را نیز باید افزود که اگرچه ارتباط خارج از عرف خانواده و جامعه برای دختران ناپسند است باید برای پسران نیز به همان اندازه اشتباه تلقی شود و همین باعث این است که در کنار پدیده زنان خیابانی پدیده دیگری به نامه مردان خیابانی هم مورد تحلیل قرار گیرد.

مردان خیابانی افرادی هستند که با صرف وقت زیادی در خیابان ها به دنبال رفع نیازهای عاطفی و روانی خود بوده و در این بین زنان را قربانی ارضای نیازهای خود می کنند؛در نتیجه تقاضا سبب به وجود آمدن عرضه بوده و در صورت عدم وجود مردان خیابانی ، زنان خیابانی نیز معنا نخواهند داشت.

باید پذیرفت که پدیده زنان خیابانی از واقعیت های تلخ جامعه بوده و با پیامدهای ناگواری رو به رو است که اگر چنانچه این روند ادامه پیدا کند به سان مردابی خواهد بود که جامعه را در خود فرو خواهد برد.

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امید ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    1 2
    بله.. اونوقت تنهایی فکر کردین!! .. یه خانم بوده لابد؟؟ چطوره برعکس بگیم ..اگه زنان خیابانی نباشن مردان خیابانی نداریم ..ها.. اینطوری بهتره..