چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

آمار نشان می‌دهد که سالانه حدود 6500 تا 8000 کودک در فرانسه با نارسایی قلبی متولد می‌شوند.

سلامت نیوز: آمار نشان می‌دهد که سالانه حدود 6500 تا 8000 کودک در فرانسه با نارسایی قلبی متولد می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیماری‌های قلبی مهم‌ترین عامل مرگ و میر نوزادان در ماه‌های اولیه تولد هستند و سالانه 8000 کودک با بیماری قلبی در فرانسه متولد می‌شوند. فدراسیون قلب فرانسه، گزارشی را در ارتباط با بیماری‌های قلبی منتشر کرده که در آن به تأثیر عامل وراثت بر این بیماری اشاره می‌کند و بهترین راه‌های مقابله با آن را معرفی کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تاپیکس، متخصصان فرانسوی می‌گویند: در واقع بیماری‌های قلبی موروثی، شایع‌ترین و مرگبارترین بیماری در نوزادان چندماهه هستند. اگرچه درمان‌ها در این زمینه و جراحی‌ها می‌تواند برای درمان این بیماری مؤثر باشد اما 85 درصد از این نوزادان در سال‌های بعدی زندگی خود نیز از این بیماری رنج می‌برند.

پیشرفت‌ها در زمینه‌ سونوگرافی از جنین تشخیص بیماری کودک را در دوران بارداری آسان‌تر کرده است. بر اساس این گزارش مراقبت‌های ناکافی از بیمار موجب بروز نشانه‌های آن در ادامه زندگی فرد می‌شود و مشکلاتی مانند اختلالات در ضربان قلب، فشارخون بالا و حتی سکته قلبی به‌ وجود می‌آورد.

در تمام اروپا سالانه چهار میلیون نفر بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند که حدود نیمی از آن‌ها از کشورهای اتحادیه اروپا هستند. در کنار این موضوع، بحث مراقبت از سلامت زنان نیز اهمیت دارد. برخی از بیماری‌های ارثی قلبی مشکلات جدی را در زنان و باروری آن‌ها برجای می‌گذارند و احتمال مرگ مادر یا فرزند را افزایش می‌دهد. اگرچه آمار مرگ و میر در میان زنان باردار کاهش یافته اما بیماری‌های قلبی در زنان باردار موجب مرگ 15 درصد از آن‌ها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha