مدیر موسسه بهبود تغذیه گفت: سالمندان برای پیشگیری از آلزایمر غذاهای حاوی امگا 3 مصرف کنند.

دکتر ربابه شیخ الاسلام در گفت و گو با ایرنا افزود: این مواد به مقدار فراوان در ماهی تن و آزاد یافت می‌شود و بهتر است سه بار در هفته مصرف شود.
وی با بیان اینکه سالمندان حداقل در هفته سه ساعت ورزش کنند، اظهار داشت: پیاده‌روی تند فعالیت مغزی را بهبود می‌بخشد و نوشیدن هر روز یک تا دو فنجان چای یا قهوه تاثیرات مثبتی بر فعالیت و کارکرد ذهنی می‌گذارد.
شیخ الاسلام توصیه کرد: سیگار را ترک کنید زیرا تعداد افرادی که به آلزایمر دچار می‌شوند در میان سیگاری‌ها بیشتر است .
بیماری آلزایمر دو تا پنج درصد اشخاص مسن را دربر می‌گیرد ، به نظر می‌رسد که بیماری آلزایمر در اثر فاسد شدن سلولهای منطقه هیپو کامپ که معمولا مقدار زیادی استیل کولین تولید می‌کنند بوجود می‌آید. سلولهای مغزی یا نرونهایی که آسیب دیده‌اند پلاکهایی جمع می‌کنند و به تعداد زیادی می‌میرند. منطقه آسیب دیده مغز و استیل کولین در تشکیل خاطرات جدید وارد عمل می‌شوند به همین دلیل یکی از نشانه‌های اصلی بیماری آلزایمر عدم توانایی در تحکیم یک یادگیری تازه (مثل یادآوری آدرس تازه) و دشواری در جهت‌یابی است. اما خاطرات رویدادهای دور معمولا کمتر آسیب می‌بینند.
تقریبا 10 درصد افراد بالای 60 سال مبتلا به آلزایمر هستند، آلزایمر جنبه ژنتیکی نیز دارد پنج درصد بیماران دچار بیماری خانوادگی با تظاهر زود هنگام ، 15 - 25 درصد دچار بیماری خانوادگی با تظاهر دیررس ، 75 درصد مبتلا به بیماری تک گیر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha