رئیس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با اشاره به اینکه یک چهارم مقالات علوم پزشکی کشور به علوم اعصاب اختصاص دارد گفت: ایران از پیشتازان رشد تولید علم در حوزه علوم اعصاب در دنیاست.

سلامت نیوز: رئیس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با اشاره به اینکه یک چهارم مقالات علوم پزشکی کشور به علوم اعصاب اختصاص دارد گفت: ایران از پیشتازان رشد تولید علم در حوزه علوم اعصاب در دنیاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس محمدتقی جغتایی در افتتاحیه سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: ایران با رشد بیش از 100درصدی پیشتاز تولید علم در حوزه علوم اعصاب در دنیا است.

وی افزود: در فاصله سال‌های 2004 تا 2012 ایران، چین و کره جنوبی به ترتیب بیشترین رشد را در زمینه تولیدات علمی حوزه علوم اعصاب در دنیا داشته است.

رئیس دانشگاه بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: ایران در حال حاضر از لحاظ تولید علم در حوزه علوم  اعصاب همراه با ترکیه در رتبه 23 دنیا قرار دارد و در کنار رشد فزاینده کمی تولیدات علمی ضریب تاثیر مقالات نیز از سال 2009 روبه افزایش است.

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: یک چهارم مقالات علوم پزشکی کشور مربوط به حوزه علوم اعصاب است که علت آن گسترش مراکز تحقیقاتی گروه‌های آموزشی علوم پایه و بالینی، راه‌اندازی دوره دکترای علوم اعصاب از سال 87 گسترش مجلات و کنگره‌های علمی این حوزه در این خصوص است.

وی خاطر نشان کرد: تاسیس ستاد علوم شناختی نقطه عطفی است در گسترش تحقیقات علوم اعصاب و شناختی کشور است و امیدواریم با حمایت این ستاد شاهد تداوم رشد در این زمینه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha