چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 125468

شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی با صدور رأی قطعی درباره متهمان پرونده فروش گوشت الاغ در مشهد، آنان را به تحمل زندان، تبعید و ممنوعیت از اشتغال به هر گونه حرفه ای که مرتبط با مواد غذایی و خوراکی باشد محکوم کرد.

سلامت نیوز: شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی با صدور رأی قطعی درباره متهمان پرونده فروش گوشت الاغ در مشهد، آنان را به تحمل زندان، تبعید و ممنوعیت از اشتغال به هر گونه حرفه ای که مرتبط با مواد غذایی و خوراکی باشد محکوم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، آذر سال گذشته کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی که با صدور دستوراتی از سوی قاضی حسینی (بازپرس شعبه ۸۱۱ مجتمع قضایی شهید قدوسی) در حال پی گیری پرونده سرقت احشام بودند به مکان مشکوکی مانند یک دامداری در شرق مشهد رسیدند که اطراف آن محصور بود.

 بررسی های غیرمحسوس کارآگاهان نشان می داد که حیواناتی در یک سوله بزرگ نگهداری می شوند. بنابراین آن ها با دستور قضایی وارد این مکان شدند و ۲ جوان را هنگام سلاخی یک الاغ دستگیر کردند. این در حالی بود که مقدار زیادی گوشت و بقایای چند الاغ سلاخی شده نیز که به طرز کثیف و آلوده روی هم انباشته شده بود به چشم می خورد.

یکی از متهمان که خود را نگهبان این مکان معرفی می کرد در بازجویی های قضایی گفت: از چند ماه قبل الاغ ها در این مکان سلاخی می شوند و گوشت آن را نیز به یکی از رستوران ها فروخته اند. وی همچنین از خرید الاغ ها در اطراف نیشابور خبر داد و گفت: هفته ای ۶ تا ۷ الاغ را در این مکان سلاخی می کنند.

 متهم دیگر پرونده نیز اعتراف کرد: هر الاغ را به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان می خریدیم و هر کیلو گوشت آن ها را به قیمت ۱۵ هزار تومان به یکی از رستوران های حاشیه شهر فروخته ایم.

این گزارش حاکی است: در ادامه رسیدگی به این پرونده حدود ۱۷۰ کیلوگرم گوشت الاغ از رستوران مذکور کشف شد و این پرونده پس از دستگیری دیگر عوامل مرتبط، در شعبه ۱۳۴ دادگاه عمومی- جزایی مشهد توسط قاضی جواد شاکری وارسته مورد رسیدگی قرار گرفت و مقام قضایی پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه و با توجه به اقاریر صریح متهمان، محتویات پرونده و همچنین گزارش مأموران انتظامی و دیگر مستندات و دلایل محکمه پسند آنان را به مجازات های قانونی محکوم کرد. اما این رأی مورد اعتراض متهمان قرار گرفت و پرونده تهیه و عرضه گوشت الاغ برای رسیدگی دقیق تر به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات با تجربه این شعبه به ریاست «قاضی محمد شمس گیلانی» مورد بررسی موشکافانه قرار گرفت.

این گزارش حاکی است: قضات شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی پس از بررسی دقیق محتویات پرونده، رأی خود را در این باره صادر کردند.

بنابر رأی قطعی این شعبه که به امضای رئیس دادگاه تجدیدنظر رسیده آمده است: همان طور که مردم عزیز به خاطر دارند در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آذر سال ۹۲ اخباری درباره تهیه کنندگان و فروشندگان گوشت الاغ در روزنامه خراسان به چاپ رسید و گزارشی نیز در صدا و سیمای مرکز مشهد پخش شد. بنابراین رأی قطعی دادگاه تجدیدنظر درباره عاملان این اقدام ناجوانمردانه و نتیجه رسیدگی قضایی به اطلاع عموم می رسد.

در بخشی از رأی صادره از سوی شعبه ششم دادگاه به مجازات های قانونی متهمان اشاره و عنوان شده است: متهم ردیف اول این پرونده به ۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید در شهری دوردست و همچنین ۲ سال ممنوعیت از اشتغال به هر گونه حرفه ای که مرتبط با مواد غذایی و خوراکی باشد محکوم می شود و متهم ردیف دوم نیز با توجه به این که در مراحل رسیدگی به پرونده صادقانه با مأموران همکاری کرده است که این ویژگی از سوی دادگاه قابل توجه است به ۱۵ ماه زندان و ۲ سال ممنوعیت از اشتغال به هر گونه حرفه مرتبط با مواد غذایی خوراکی محکوم می شود.

این گزارش حاکی است: دادگاه تجدیدنظر اتهام نفر سوم این پرونده را نیز در حد معاونت در جرم تشخیص داده و به تحمل دوران بازداشتی قبلی محکوم کرده است.

 قاضی شمس گیلانی در این باره به متخلفان هشدار داد: شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان به طور ویژه به پرونده های مجرمان بهداشتی رسیدگی و به خاطر حفظ سلامت جسمی و روحی شهروندان با هر گونه تخلف و جرم بهداشتی به طور قاطع برخورد می کند.

بنابراین افرادی که سودای تخلف و یا جرمی از این قبیل را در سر دارند بدانند که مجازات سختی در انتظار آنان است مگر آن که قبل از وقوع جرم دست از اعمال خلاف خود بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha