چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 125478

رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام، شمار مبتلایان به جذام را در کشور کمتر از 50 نفر اعلام کرد.

سلامت نیوز: رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام، شمار مبتلایان به جذام را در کشور کمتر از 50 نفر اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «یحیی دولتی» در مطلبی که در نشریه شماره 317 عصر پزشکی که برای کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر منتشر شده، تصریح می کند: بیماری جذام در کشور از سال 1371 در مرحله حذف قرار دارد اما به دلیل ویژگی های این بیماری هنوز به فاز ریشه کنی نرسیده ایم.

وی درمورد بیشترین تعداد مبتلایان جذام در کشور می افزاید: استان های سیستان وبلوچستان، گلستان، قزوین، خراسان رضوی، گیلان و آذربایجان های شرقی و غربی بیشترین تعداد مبتلایان به جذام را در کشور دارند.

رییس کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر در این مطلب ادامه می دهد: نوعی باکتری به نام «مایکو باکتریوم لپره» عامل ایجاد کننده بیماری جذام است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران، مهمترین راه پیشگیری از بیماری جذام را تشخیص و درمان به موقع آن عنوان کرده و می افزاید: اینکه برخی می گویند بیمار مبتلا به جذام باید از سایر افراد خانواده جدا شود، منسوخ است، زیرا سرایت پذیری جذام بسیار کم است.

دولتی با اشاره به اینکه بیماری جذام، تنها یک بیماری به شمار می آید، تصریح می کند: بیماران مبتلا به جذام مانند بسیاری از دیگر بیماران می توانند تحت درمان قرار گیرند و به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر از امروز(چهارشنبه) در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد و روز جمعه نهم آبان ماه پایان می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha